Σα 8 Φεβρουαρίου 25
ΑρχικήΔελτία Τύπου 2011Δελτία Τύπου Φεβρουάριος 201123-02-2011:Ομιλία του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Μανώλη Όθωνα στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου «Σύσταση...

23-02-2011:Ομιλία του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Μανώλη Όθωνα στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής κ.α.»

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Αθήνα, 23 Φεβρουαρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ομιλία του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Μανώλη Όθωνα στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής κ.α.»

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εξελίσσεται επί ώρες σ ʼ αυτή την Αίθουσα μια συστηματική προσπάθεια να συζητήσουμε ένα άλλο θέμα και όχι το προς συζήτηση σχέδιο νόμου. Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε από τη συζήτηση στη Διαρκή Κοινοβουλευτική Επιτροπή και δυστυχώς επαναλαμβάνεται σήμερα χωρίς καμία πρωτοτυπία. Να συζητήσουμε εν τέλει ένα θέμα που έχει σχέση με το παρόν και το μέλλον της εμπορικής ναυτιλίας, ενδιαφέρον θέμα, σημαντικό θέμα, κρίσιμο για την εθνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας, αλλά άλλο θέμα.

Δεν μπορώ παρά να υποθέσω, ότι εκτός από την ένδεια πιθανών επιχειρημάτων για τη νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης να συγκροτήσει επιτέλους μετά από χρόνια το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος και να ενσωματώσει οργανικά το Λιμενικό Σώμα και ως Ελληνική Ακτοφυλακή στο σύστημα εσωτερικής ασφάλειας της χώρας, υπάρχει η σκοπιμότητα της προσφοράς καλών υπηρεσιών σ ʼ όσους δικαιούνται και έχουν διαφορετική άποψη, όχι πάντα όμως για ανιδιοτελείς λόγους.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όταν αποφασίσαμε να αναλάβουμε τη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία είχαμε πλήρη επίγνωση ότι το εγχείρημα θα ήταν δύσκολο και για το ότι ερχόμαστε να αλλάξουμε το στάτους ενός Σώματος με σημαντική ιστορική διαδρομή και προσφορά που είναι καθολικά αναγνωρισμένο ως επιτυχημένο Σώμα, αλλά και γιατί είχαμε επίγνωση ότι ο συγκεκριμένος χώρος είναι πεδίο αναφοράς ισχυρών όχι μόνο απόψεων και επιχειρημάτων αλλά και ισχυρών συμφερόντων.

Επωμιστήκαμε, όμως, το δύσκολο ρόλο αυτής της αλλαγής, της ανατροπής, γιατί την επιβάλλουν οι σύγχρονες ανάγκες, τα νέα δεδομένα, αλλά και οι δυσλειτουργίες, οι οποίες κρατούν, πραγματικά, τις τεράστιες δυνατότητες του Λιμενικού Σώματος καθηλωμένες τα τελευταία χρόνια.

Σε αυτή την αναγκαιότητα και σε αυτή τη σύγχρονη πραγματικότητα παρεμβαίνει η Κυβέρνηση, όχι ρυθμιστικά ή διαχειριστικά, αλλά καταλυτικά.

Η πραγματικότητα αυτή περιγράφεται από το γεγονός ότι το Λιμενικό Σώμα τα τελευταία χρόνια λειτουργούσε ως ένας γίγαντας όχι με πήλινα πόδια, αλλά με δυο πόδια σε δύο διαφορετικές βάρκες. Από τη μια πλευρά ως Διοικητικός Φορέας Υποστήριξης της Εμπορικής Ναυτιλίας και από την άλλη ως κρίσιμος τομέας της εσωτερικής ασφάλειας της χώρας.

Είμαστε, βέβαιοι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι οι δύο αυτές αποστολές, οι δύο αυτές ευθύνες του Λιμενικού Σώματος, υπηρετούντο κατά ισοβαρή και ισότιμο τρόπο τα τελευταία χρόνια;

Κι επειδή έγινε μεγάλη αναφορά για διχασμό του Σώματος, πότε, άραγε, ήταν περισσότερο διχασμένο; Αυτή την περίοδο ή μετά τη συγκρότηση του Αρχηγείου; Πότε το Σώμα θα έχει στελέχη δύο διαφορετικών ταχυτήτων – επίσης αναφέρθηκε κατά κόρον ως επιχείρημα, πως υποτίθεται ότι θα συμβεί μετά τη σύσταση του Αρχηγείου του- τότε ή τώρα;

Για τη νέα αναγκαιότητα και τη νέα διάσταση που έχει η εσωτερική ασφάλεια της χώρας μέσα στις συνθήκες της παγκόσμιας κρίσης του διεθνούς, αλλά, δυστυχώς, πολύ γειτονικού μας, περιβάλλοντος, νομίζω ότι έγιναν πολύ συγκεκριμένες και αναλυτικές αναφορές και δεν θα επανέλθω.

Αυτή την αναγκαιότητα που έρχεται να υπηρετήσει η συγκρότηση του Αρχηγείου και το παρόν νομοσχέδιο, με την ενίσχυση, δηλαδή, των επιχειρησιακών δυνατοτήτων σε ό,τι αφορά τη διαφύλαξη της ακτογραμμής, των συνόρων και το θαλάσσιο περιβάλλον, δεν άκουσα -και το χαιρετίζω

θετικά- κανείς να την αμφισβητεί.

Επικεντρώθηκε -όπως είπα και στην αρχή- η κριτική στην κεντρική επιλογή που φαντάζομαι -και ελπίζω- ότι αναγνωρίζετε στην Κυβέρνηση το δικαίωμα να έχει, ότι οι σύγχρονες ανάγκες της Εμπορικής Ναυτιλίας μπορούν να υπηρετηθούν από ένα Υπουργείο αυτοτελές, μονοθεματικό, παραγωγικό οικονομικό και αναπτυξιακό.

Και δεν μπορώ ειλικρινά να καταλάβω γιατί όλες αυτές οι αναφορές περί one stop shop δεν μπορούν να γίνουν μέσα από τη συγκεκριμένη επιλογή.

Εκτός εάν συνάδελφοι -που ελπίζω ότι δεν συμβαίνει- ασπάζονται και συμμερίζονται απόψεις σαν αυτές που ακούσαμε στην Επιτροπή, όπου έλεγαν χαρακτηριστικά, «κάντε εσείς την Ακτοφυλακή σας και αφήστε εμάς στη νιρβάνα μας» ή «κάντε ό,τι θέλετε, αρκεί να μη χάσουμε το Λιμενικό Σώμα».

Προσωπικά πιστεύω ότι δεν υπάρχει ούτε κοινοβουλευτικό κόμμα ούτε συνάδελφος ο οποίος μπορεί να προσχωρήσει σε αυτές τις απόψεις.

Και ειλικρινά λυπάμαι που σήμερα έγινε από αυτό το Βήμα μία παρέλαση Βενιζελικών, Γεωργιοπαπανδρεϊκών, Ανδρεοπαπανδρεϊκών, Γιαννοπουλικών για να επιχειρηματολογήσουν με αναφορές που έχουν μόνο ιστορική σημασία, αφού αναφέρονται σε εντελώς διαφορετικά δεδομένα είτε επιχειρησιακά, σε ό,τι αφορά τα ζητήματα της εσωτερικής ασφάλειας, είτε σε ό,τι αφορά την οικονομία και την ανάπτυξη.

Έγιναν, όμως, επανειλημμένες αναφορές, κυρίως από τους συναδέλφους της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, στο πώς -πότε προλάβαμε άραγε;- καταντήσαμε το Λιμενικό Σώμα στους τελευταίους δεκαέξι μήνες. Έγιναν αναφορές για την κατάσταση των επιχειρησιακών πλωτών και χερσαίων μέσων, για τα εναέρια μέσα. Και έγινε και μια σειρά από άλλες αναφορές.

Νομίζω ότι θα ήταν καλό εάν υπήρχε μία αναφορά κι ένας απολογισμός σε πόσα σκάφη υπήρξε όχι προμήθεια, σε πόσα αυτοκίνητα υπήρξε όχι προμήθεια, αλλά στοιχειώδης συντήρηση, στοιχειώδης αλλαγή ελαστικών, στοιχειώδης αλλαγή λαδιών τα πεντέμισι χρόνια που είχε την ευθύνη της διακυβέρνησης η Νέα Δημοκρατία.

Κακή συντήρηση, καθόλου επισκευές, πλήρης απαξία και διάλυση.

Γι ʼ αυτό το λόγο η κατάσταση και οι συγκρίσεις που αναφέρονται δεν γίνονται, παραδείγματος χάρη, με το 2004, όταν όλα αυτά τα μέσα ήταν σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα. Τα εναέρια μέσα του Λιμενικού Σώματος, παραδείγματος χάρη, τα θυμόνται όλοι να πετούν και να υποστηρίζουν το σύστημα ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων.

Γίνεται, όμως, μια συστηματική προσπάθεια να αποδοθούν τα υπαρκτά, τα πραγματικά προβλήματα, τα οποία δίνουμε καθημερινή μάχη να βελτιώσουμε, όσα δημιουργήθηκαν τους τελευταίους μήνες. Λες και έχουν ξεχάσει, όσοι ασχολούνται με το θέμα, ότι ακόμα και αυτούς τους 670 λιμενοφύλακες που πήραν άρον-άρον παραμονές εκλογών μήπως τους έντυσαν με την τιμημένη στολή του Λιμενικού Σώματος; Τους έντυσαν με φόρμες αγγαρείας ναυτών του Πολεμικού Ναυτικού, τις οποίες παρεχώρησε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Και σήμερα ερχόμαστε εδώ να συζητήσουμε για την επιχειρησιακή ικανότητα των μέσων και των δυνατοτήτων του Λιμενικού Σώματος.

Εμείς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι -και θα κλείσω μ ʼ αυτό- κάνουμε ένα τολμηρό βήμα σε μια κατεύθυνση και σε μια πολιτική επιλογή που την πιστεύουμε. Στην πολιτική όλα -και έχουμε επίγνωση γι ʼ αυτό- κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Είμαστε βαθιά πεπεισμένοι ότι με τη συμμετοχή και την αντάξια της ιστορίας του Λιμενικού Σώματος προσπάθεια που θα καταβάλουν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος τα ενταγμένα στο νέο Αρχηγείο, που από σήμερα το βράδυ θα είναι πια μια ιστορική πραγματικότητα, αυτή η αποστολή και αυτό το αποτέλεσμα που επιδιώκουμε θα είναι επιτυχές.

Σας ευχαριστώ .

Τελευταίες Αναρτήσεις