Σα 8 Φεβρουαρίου 25
ΑρχικήΔελτία Τύπου 2011Δελτία Τύπου Φεβρουάριος 201117-02-2011:Απάντηση του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Μανώλη Όθωνα στην Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ Άγ. Κολοκοτρώνη με...

17-02-2011:Απάντηση του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Μανώλη Όθωνα στην Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ Άγ. Κολοκοτρώνη με θέμα Ακινητοποιημένα & επικίνδυνα περιπολικά της ΕΛΑΣ λόγω έλλειψης μηχανικών αυτοκινήτων & υλικών επισκευής στην ΥΤΕΒΕ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Αθήνα, 17 Φεβρουαρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η απάντηση του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Μανώλη Όθωνα στην με αριθμό 560/14-2-2011 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού κ. Άγγελου Κολοκοτρώνη προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, με θέμα "Ακινητοποιημένα και επικίνδυνα περιπολικά της ΕΛΑΣ λόγω έλλειψης μηχανικών αυτοκινήτων και υλικών επισκευής στην Υ.Τ.Ε.Β.Ε."

"Ο κύριος συνάδελφος έθεσε ένα θέμα, το οποίο πραγματικά αντικατοπτρίζει μία δύσκολη κατάσταση, μία δύσκολη πραγματικότητα, μέσα από την οποία τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας που υπηρετούν στην Υποδιεύθυνση Τεχνικών Εφαρμογών Βορείου Ελλάδος, προσπαθούν να ανταποκριθούν σε ένα μεγάλο και κρίσιμο έργο, που αφορά την τεχνική υποστήριξη πράγματι ολόκληρης της Δυτικής Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σε ό,τι αφορά τις τεχνικές εφαρμογές της Ελληνικής Αστυνομίας.

Ο κύριος συνάδελφος παρέλειψε να χαιρετίσει τη μετεγκατάσταση της Υπηρεσίας σε ένα νεόδμητο κτήριο, που βελτιώνει σημαντικά τις υποδομές και τις εργασιακές συνθήκες του προσωπικού του, που συνετελέσθει μόλις πριν λίγους μήνες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η κτηριακή αυτή αναβάθμιση μετριάζει τα προβλήματα στα οποία αναφέρθηκε.

Στην Υποδιεύθυνση Τεχνικών Εφαρμογών Βορείου Ελλάδος επί ενενήντα τριών οργανικών θέσεων σήμερα οι υπηρετούντες αριθμούν εξήντα εννέα άτομα προσωπικού, μέσα στα οποία συνολικά είναι και δώδεκα αποσπασμένοι από άλλες υπηρεσίες της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης. Έχει, δηλαδή, καταβληθεί μία προσπάθεια ενίσχυσης της Υποδιεύθυνσης με δώδεκα επιπλέον αστυνομικούς, μέσω αποσπάσεων.

Το τρίτο τμήμα, στο οποίο νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη στόχευση η κοινοβουλευτική παρέμβαση του κυρίου συναδέλφου, που είναι το τμήμα του συνεργείου μεταφορικών μέσων, τα στοιχεία που ανέφερε είναι σχεδόν ακριβή. Έχουμε μία διαφορά, κύριε συνάδελφε. Οι υπηρετούντες σήμερα μηχανικοί αυτοκινήτων είναι έξι. Πράγματι, είναι τρεις οι μηχανικοί δικύκλων, δύο ηλεκτρολόγοι αυτοκινήτων και ένας πραγματογνώμονας.

Φαντάζομαι ότι έχετε πλήρη επίγνωση ότι με την αφαίμαξη που έχει υποστεί, λόγω αθρόων συνταξιοδοτήσεων, η Ελληνική Αστυνομία το τελευταίο διάστημα, σε συνδυασμό με την -κατά τη γνώμη μας- υπερβολική και σε μεγάλο βαθμό, όχι απλά μη λειτουργική, αλλά ίσως πολύ κρίσιμη για την εύρυθμη λειτουργία του Σώματος, υπαγωγή στον κανόνα 1 προς 5 των προσλήψεων για το επόμενο χρονικό διάστημα της Ελληνικής Αστυνομίας, τα περιθώρια στελέχωσης και θεραπείας τέτοιων προβλημάτων, όπως αυτό που διαπιστώνετε, μπορούν να γίνουν μόνο μέσω της ορθολογικότερης κατανομής του υφιστάμενου προσωπικού, επανακατανέμοντας και κυρίως απαλλάσσοντας το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας σε πολλές περιπτώσεις από πάρεργα και υποχρεώσεις που δεν ανήκουν στον πυρήνα των υποχρεώσεων και της φιλοσοφίας της λειτουργίας της Ελληνικής Αστυνομίας.

Ολοκληρώνω την πρωτολογία μου, κυρία Πρόεδρε. Νομίζω πως υπάρχουν ζητήματα, τα οποία θα έχω τη δυνατότητα να αναφέρω στην δευτερολογία μου.

Για το λόγο αυτό, κυρία Πρόεδρε, έχει ζητηθεί πριν από λίγες μέρες, με σχετική διαταγή μέσω του Αρχηγείου, να αναφερθούν όλα τα κενά των Υπηρεσιών και της συγκεκριμένης επομένως, ούτως ώστε στα πλαίσια των μεταθέσεων που θα πραγματοποιηθούν τέλος Μαρτίου να κοιτάξουμε να δούμε με ποιον τρόπο θα μπορέσουμε να υποστηρίξουμε στελεχιακά τη λειτουργία της Υπηρεσίας.

Σας ευχαριστώ.

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ

Κυρία Πρόεδρε, θα προσπαθήσω να είμαι όσο γίνεται πιο συγκεκριμένος και επομένως ελπίζω σύντομος στις απαντήσεις που ζήτησε ο συνάδελφος.

Σε ό,τι αφορά στη στελέχωση προφανώς οι τεχνικοί αστυνομικοί υπηρετούντες σήμερα, που ανέφερε ο κύριος συνάδελφος, πιστεύω ότι δεν υπηρετούν σε άσχετες με το αντικείμενο υπηρεσίες. Παρόμοιο έργο με αυτό που υπάρχει και που χρειάζεται ενίσχυση στην Υποδιεύθυνση Τεχνικών Εφαρμογών Βορείου Ελλάδος παράσχουν και σήμερα κάπου αλλού.

Σας εγγυώμαι, όμως, κύριε συνάδελφε, ότι θα δω άμεσα την κατανομή τους, πού απασχολούνται. Κι αν δεν δημιουργούμε μεγαλύτερη έλλειψη, μεγαλύτερο πρόβλημα, κάνοντας κάποιες μετακινήσεις από αυτές τις ειδικότητες, ενισχύοντας τη συγκεκριμένη Υπηρεσία, αυτό θα γίνει.

Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες και τις πιστώσεις για την προμήθεια των αναγκαίων αναλωσίμων, αλλά και πρώτων υλών που χρειάζεται η Υποδιεύθυνση για να παράσχει την εφοδιαστική υποστήριξη και την τεχνική συντήρηση των οχημάτων, νομίζω ότι καταλαβαίνουμε όλοι σε αυτήν την Αίθουσα κι έχουμε επίγνωση της συγκυρίας -γι ʼ αυτό νομίζω ότι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία- ότι πάντα στο ξεκίνημα μιας καινούργιας δημοσιονομικής χρονιάς υπάρχει το πρώτο 2μηνο ένα μεταβατικό διάστημα το οποίο παρουσιάζει τέτοιου είδους προβλήματα.

Εδώ θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι με την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για το Δημόσιο Λογιστικό έλεγχο δαπανών είναι προϋπόθεση πια και σωστά -απλά στο πρώτο διάστημα εφαρμογής παρουσιάζει

δυσλειτουργίες- ότι για να εγκριθεί η ανάληψη υποχρέωσης νέας δαπάνης, θα πρέπει να έχουμε προσδιορίσει και εξοφλήσει τις οφειλές παρελθόντων χρήσεων του προηγούμενου χρόνου.

Αυτό γίνεται τώρα με την κατάργηση του Ελεγκτηρίου Δαπανών της Ελληνικής Αστυνομίας -κι εδώ χαίρομαι που μου δίνεται η δυνατότητα να κάνω μία ακόμη επισήμανση- και την ενταλματοποίηση των σχετικών δαπανών μόνο από την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου. Αυτό παρουσιάζει μία καθυστέρηση που πράγματι δημιουργεί σοβαρά προβλήματα -και όχι μόνο σε αυτό τον τομέα- στη λειτουργία της Ελληνικής Αστυνομίας αυτό το διάστημα.

Είμαι, όμως, αισιόδοξος, ότι με καθημερινή μάχη -και προσωπική, αλλά και του Υπουργού- και σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών θα γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις, οι τροποποιήσεις, αλλά και οι παρεμβάσεις οι νομοθετικές, εφόσον χρειαστεί. Διότι η Ελληνική Αστυνομία και τα μάχιμα Σώματα δεν μπορούν να υπακούουν σε ένα δημόσιο λογιστικό που κινείται με μία τόσο δαιδαλώδη και γραφειοκρατική διαδικασία.

Θέλω να κλείσω κάνοντας μία ακόμη επισήμανση στην αναφορά ότι πάρα πολύ σημαντικό μέρος από το έργο συντήρησης των οχημάτων παρέχεται από ιδιωτικά συνεργεία.

Θέλω, λοιπόν, να ανακοινώσω στην Εθνική Αντιπροσωπεία με αφορμή τη συζήτηση, ότι έχω δώσει εντολή να συγκεντρωθούν στοιχεία για τις δαπάνες των τελευταίων ετών -σε ετήσια βάση- που αναφέρονται σε συντηρήσεις οχημάτων που έχουν αναφορά ιδιωτικά συνεργεία. Διότι πολύ φοβάμαι -και με αυτό κλείνω- ότι υπάρχει κι εδώ μία νοοτροπία στο Ελληνικό Δημόσιο, ότι είμαστε ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στο αλεύρι. Θα μπορούσαμε να έχουμε καλύψει το προσωπικό που χρειάζεται και να παρέχουμε τις συγκεκριμένες υπηρεσίες εντός των λειτουργιών των αντίστοιχων δομών της ΕΛΑΣ.

Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε, για την ανοχή σας".

Τελευταίες Αναρτήσεις