ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
19-11-2010
Ομιλία στη Βουλή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστου Παπουτσή απαντώντας σε επερώτηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΛΑ.Ο.Σ. για εγκληματικότητα, μεταναστευτική πολιτική, αστυνομικές ταυτότητες.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι μετά από 5,5 χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ. κατά τα οποία η ευνοιοκρατία, η κομματικοποίηση, η συγκάλυψη της διαφθοράς και η εγκατάλειψη των Σωμάτων Ασφαλείας στην τύχη τους, τα αποδιοργάνωσαν με γεωμετρική πρόοδο και κάθε λειτουργία. Μετά από την αλλαγή της Κυβέρνησης τον Οκτώβριο του 2009, όπου ξεκίνησε η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ένα τιτάνιο έργο ανασυγκρότησης του κράτους και όπως ήταν αυτονόητο έδωσε ειδική προτεραιότητα στα Σώματα Ασφαλείας, ευρισκόμεθα σήμερα ενώπιόν σας επερωτώμενη η Κυβέρνηση από τους συναδέλφους του ΛΑ.Ο.Σ. για την αύξηση της εγκληματικότητας. Θέλω με την ευκαιρία να πω ότι αισθανόμαστε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του ΛΑ.Ο.Σ. από τις συνεχείς ερωτήσεις και επερωτήσεις των συναδέλφων βουλευτών, στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου και όπως έχετε διαπιστώσει η εντολή την οποία έχουν οι υπηρεσίες και ακολουθώ πιστά και εγώ, γιατί είναι η εντολή του Πρωθυπουργού, οι απαντήσεις μας είναι αναλυτικές, συγκεκριμένες για κάθε περίπτωση.
Θέλω, όμως, πέραν όλων αυτών – τα οποία αναλυτικά έχουμε επισημάνει σε όλες τις απαντήσεις που έχουμε δώσει – να πω ότι το έργο το οποίο έχουμε αναλάβει είναι εξαιρετικά δύσκολο. Όχι λόγω μόνο της φύσης του προβλήματος αλλά διότι υπάρχει η δυσμενέστατη οικονομική συγκυρία την οποία βιώνουμε από τα τέλη του 2009, η οποία δεν έχει καμία σχέση με καμία άλλη περίοδο της χώρας. Η αλήθεια είναι ότι η οικονομική κρίση έχει εκτοξεύσει την ανεργία εξωθώντας ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού στη φτώχεια και ενίοτε, μάλλον δημιουργεί ένα πιο εύκολο πεδίο για να προχωρήσει κάποιος σε έκνομες πράξεις. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση φυσικά ότι η εγκληματικότητα όπου αυξάνεται, αυξάνεται μόνο λόγω της οικονομικής κρίσης. Αλλά είναι όμως μία παράμετρος, την οποία κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει.
Το Υπουργείο μας προωθεί δέσμες πολιτικών σε νομοθετικό αλλά και σε επιχειρησιακό επίπεδο με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αποτελεσματικότητα της αστυνομίας. Γιατί; Γιατί πέρα της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, αλλά και πέραν της δυσμενούς από όλες τις απόψεις συγκυρίας, όσων αφορά την ένταση των μεταναστευτικών ροών που έχουν και εκείνες τις επιπτώσεις τους και τις επιδράσεις τους στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Κοινωνίας. Πέραν αυτών υπάρχει και η διαρκής ενίσχυση του οργανωμένου εγκλήματος σε διεθνές επίπεδο, χρησιμοποιώντας μέσα υψηλής τεχνολογίας κάτι το οποίο διευκολύνει τη δράση του. Και πέραν αυτών υπάρχει η υποχρέωση όλων μας. Να εφαρμόσουμε αυτό το οποίο επιτάσσει το Σύνταγμά μας, ότι η ασφάλεια είναι δικαίωμα για κάθε πολίτη. Και σε αυτό θα επιμείνουμε αποφασιστικά.
Επιχειρησιακά για την ΕΛ.ΑΣ., όλοι γνωρίζεται το έργο που προσφέρουν στην αντιμετώπιση του καθημερινού εγκλήματος οι διάφορες ομάδες της αστυνομίας, είτε αυτές είναι οι πεζές περιπολίες, είτε είναι οι ομάδες ΔΙ.ΑΣ. ή ΔΕΛΤΑ, και βεβαίως έχετε στη διάθεσή σας όλα τα στατιστικά στοιχεία τα οποία είτε δημοσιοποιούνται, είτε περιλαμβάνονται στις απαντήσεις τις οποίες το Υπουργείο μας δίνει στις ερωτήσεις κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Από την άλλη πλευρά η Κυβέρνηση προωθεί μία δέσμη νομοθετικών πρωτοβουλιών. Έχοντας δώσει προτεραιότητα στην αντιμετώπιση του οικονομικού εγκλήματος. Και έτσι πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί η νομοθετική πρωτοβουλία μας για την σύσταση μίας νέας υπηρεσίας Δίωξης του Οργανωμένου Οικονομικού Εγκλήματος, που θα στελεχωθεί με εξειδικευμένους αστυνομικούς και επιστήμονες έχοντας πανελλήνια εμβέλεια και ευθύνη για ολόκληρη την επικράτεια. Επίσης, να μην έχετε καμία αμφιβολία, ότι για εμάς κάθε μορφή οργανωμένου εγκλήματος αποτελεί πεδίο διαρκών αναζητήσεων και ερευνών μέχρι την οριστική αντιμετώπισή του. Βασικό όμως εργαλείο σε αυτά δεν είναι μόνο η καθημερινή αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος αλλά είναι και η μελέτη. Είναι η παρακολούθηση των διεθνών εξελίξεων, είναι η συνεργασία με τους διεθνείς φορείς ασφάλειας, η οποία γίνεται σε πολύ συστηματικό βαθμό. Αυτή ακριβώς η κατεύθυνση είναι που βοηθά σημαντικότατα στην αντιμετώπιση της οργανωμένης και διεθνοποιημένης εγκληματικότητας, αναπόσπαστο μέρος της οποίας αποτελούν η τρομοκρατία, η διακίνηση των ναρκωτικών και η λαθρομετανάστευση, για να επιβεβαιώσω και τον κ. Κοραντή ο οποίος αναφέρθηκε προηγουμένως στα συγκεκριμένα θέματα.
Θα εμείνω όμως στο τελευταίο θέμα, διότι πράγματι αποτελεί ξεχωριστό ερώτημα των βουλευτών του ΛΑ.Ο.Σ., αναφέρθηκε και στη σημερινή συζήτηση επανειλημμένα και συνδέεται άρρηκτα με το εξίσου σημαντικό ζήτημα της γκετοποίησης, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, περιοχών στα μεγάλα αστικά κέντρα. Καταρχάς, η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για να σταματήσει την ανεξέλεγκτη ροή των λαθρομεταναστών, πήρε πρωτοβουλίες σε διεθνές επίπεδο ξεκινώντας αντίστροφα από εκεί που μέχρι τώρα ασκείτο η πολιτική. Δηλαδή, φέραμε την Ευρώπη στα σύνορά της. Ζητήσαμε από τους Ευρωπαίους εταίρους να αναγνωρίσουνε επιτέλους έμπρακτα ότι το πρόβλημα αυτό δεν είναι τοπικό, δεν είναι μόνο Ελληνικό, είναι καθαρά Ευρωπαϊκό, και έτσι με τη δύναμη του FRONTEX , η Ευρώπη δείχνει πλέον την αλληλεγγύη της προς την Ελλάδα. Έχοντας αναλάβει παράλληλα με τις ελληνικές αρχές την εφαρμογή της Συνθήκης του ΣΕΝΓΚΕΝ, όσον αφορά τους μετανάστες που εισέρχονται παράνομα στη χώρα μας, αναζητώντας ελπίδα για το αύριο. Και εμείς, από την πλευρά μας, πέραν το ότι ενισχύουμε τη συνεργασία μας με τις ένοπλες δυνάμεις, και εννοώ το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με την Ελληνική Αστυνομία και το Λιμενικό Σώμα, όχι μόνο ενισχύουμε τη συνεργασία μας με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το στρατό για την πιο αποτελεσματική φύλαξη των συνόρων αλλά ταυτόχρονα, θα πάρουμε και όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα τα οποία θα καταστήσουν τη διέλευση ακόμα πιο δύσκολη. Όμως, σε όλα τα νούμερα τα οποία αναφέρεστε και τα οποία είναι γνωστά και σε σας και σε μας, μέσα από τις διαδικασίες του κοινοβουλευτικού ελέγχου θέλω να διευκρινίσω κάτι. Αυτά είναι στοιχεία τα οποία αφορούν μετανάστες που έχουν συλληφθεί, για να είμαστε σαφείς. Δεν μιλούμε γενικώς και αορίστως για όσους έχουν περάσει, διότι πρώτον, δε γνωρίζει κανείς ακριβώς, μπορεί να υπάρχουν και άλλοι, ελπίζουμε πως όχι. Όμως δεν υπάρχει στοιχείο επ΄ αυτού, υπάρχει πραγματικότητα την οποία βιώνουμε όλοι μας σε όλη τη χώρα. Τα στοιχεία στα οποία αναφέρεστε και είναι τα βασικά στοιχεία πάνω στα οποία κάνουμε αξιολόγηση και σχεδιασμό πολιτικής, αφορούν εκείνους οι οποίοι έχουν συλληφθεί και αφού έχουν συλληφθεί έχουν ενταχθεί στις διαδικασίες που προέβλεπε και προβλέπει ακόμα και σήμερα , αλλά όχι μέχρι χθες, η ελληνική νομοθεσία. Και λέω το “όχι μέχρι χθες” γιατί από χθες αλλάζουμε, γιατί μπαίνουμε σε μία νέα φάση. Γιατί το Υπουργικό συμβούλιο προχώρησε στην έγκριση της νέας νομοθετικής δέσμης όσον αφορά τις πρωτοβουλίες μας και τη διαδικασία ασύλου, σε αυτό θα έρθω λίγο αργότερα. Τα λέω όμως αυτά, γιατί χρειάζεται να μιλούμε με πραγματικούς όρους και αναφερόμενοι στην πραγματική κατάσταση. Επιπλέον πέραν αυτών των πρωτοβουλιών, πέραν της συνεργασίας της Ελληνικής Αστυνομίας με το στρατό και το FRONTEX , εμείς προχωρούμε και στην αναβάθμιση και στη μετεξέλιξη του Λιμενικού Σώματος σε μία σύγχρονη και αποτελεσματική ακτοφυλακή για την φύλαξη και των θαλασσίων συνόρων μας. Συνεπώς, χερσαία και θαλάσσια σύνορα θα εξοπλιστούν με την καλύτερη δυνατή φύλαξη με ανθρώπινο δυναμικό, με στελέχη και με μέσα. Σε συνδυασμό δε και με την Ευρωπαϊκή συνεργασία σε υψηλό επίπεδο πιστεύουμε ότι θα καταφέρουμε ένα ισχυρό χτύπημα στα οργανωμένα κυκλώματα που εμπορεύονται τις ελπίδες των ανθρώπων αυτών. Επιπλέον είναι δεδομένη η πολιτική μας βούληση για συνεργασία όχι μόνο μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και με τρίτες χώρες όπως είναι η Τουρκία στο θέμα της επαναπροώθησης των λαθρομεταναστών. Αλλά βεβαίως γνωρίζετε όλοι, την απροθυμία των Τουρκικών Αρχών στο να εφαρμόσουν τη διμερή συμφωνία. Γι΄ αυτό και επιμένουμε στην ανάγκη της επίτευξης συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Τουρκίας στο ζήτημα αυτό. Έτσι ώστε, η Ευρώπη, η Ευρωπαϊκή Ένωση, να συμβάλλει στην κατεύθυνση της υλοποίησης αυτής της συμφωνίας. Πιστεύω όμως ότι με το πλαίσιο το οποίο διαμορφώνεται, με την παρουσία της FRONTEX , με την ενίσχυση των δικών μας συνθηκών φύλαξης και των υποδομών στα σύνορα μας, ότι τελικώς θα πετύχουμε και μία Ευρωπαϊκή συμφωνία με την Τουρκία, προκειμένου να διαμορφώσουμε ένα ασφαλέστερο δίκτυο συνεργασίας.
Επιμένω στο δίκτυο συνεργασίας με την Τουρκία, γιατί δεν είναι μόνο το θέμα της συνεργασίας σε ζητήματα επαναπροώθησης των μεταναστών. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση η συνεργασία με την Τουρκία, για να χτυπήσουμε τα κυκλώματα των διακινητών λαθρομετανάστευσης, διότι το κύριο θέμα είναι αυτό. Γιατί οι διακινητές λαθρομετανάστευσης είναι δικτυωμένοι σε διεθνές επίπεδο, δεν είναι μόνο σε εθνικό επίπεδο. Δεν υπάρχουν μόνο στην Ελλάδα και στην Τουρκία. Έχουν πλοκάμια παντού, σε πολλές χώρες και επιπλέον διασυνδέονται με το οργανωμένο έγκλημα και σε ορισμένες περιπτώσεις και με διακινητές ναρκωτικών. Από την άποψη αυτή, χρειαζόμαστε τη διεθνή αστυνομική συνεργασία και τη διακρατική συνεργασία για την αντιμετώπιση αυτών των κυκλωμάτων.
Χθες, παρουσίασα στο Υπουργικό Συμβούλιο, όπως σας είπα προηγουμένως, το Σχέδιο Νόμου με το οποίο θα αναβαθμιστεί το σύστημα εξέτασης των αιτημάτων ασύλου και θα συντονιστεί η χώρα σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα και τις διεθνείς συνθήκες. Θα μου πείτε ότι θα ικανοποιήσετε τα αιτήματα ασύλου; Όχι. Το θέμα ποιο είναι; Ότι ένας μεγάλος αριθμός των ανθρώπων οι οποίοι κυκλοφορούν στους δρόμους αυτή τη στιγμή ή διαβιούν σε συνθήκες άθλιες, γίνονται σε πολλές περιπτώσεις και αντικείμενο εκμετάλλευσης, πολλαπλής εκμετάλλευσης. Οικονομικής, πολιτικής και ιδεολογικής εκμετάλλευσης από διάφορους Έλληνες πολίτες, διότι αυτό γίνεται και το γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά. Ορισμένοι εξ΄ αυτών καλύπτονται μέσα από τις διεθνείς Συμβάσεις. ‘Οπως είπατε προηγουμένως ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.) παρακολουθεί συνεχώς τις εξελίξεις αυτές και πιέζουν ασφυκτικά την Ελληνική Κυβέρνηση, γιατί δήθεν, όπως λένε, εμείς δε σεβόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα που κατοχυρώνονται από τις διεθνείς Συνθήκες. Αναφέρομαι σε εκείνους οι οποίοι βρίσκονται στο καθεστώς της αναμονής εξέτασης αιτήματος ασύλου για μήνες και για χρόνια.
Παράδειγμα αυτού στο οποίο αναφερθήκατε προηγουμένως, είναι το χθεσινό περιστατικό. Γιατί αναφέρθηκαν κάποιοι, λέγοντας, «μα είναι δυνατόν να μην συλληφθεί» ή «γιατί δεν συνελήφθη ο Ιρακινός ο οποίος ήταν ο πρωταγωνιστής του επεισοδίου»; Ανάλογη περίπτωση. Ο συγκεκριμένος, υποβάλλε αίτημα ασύλου και η Υπηρεσία του είχε δώσει σειρά προτεραιότητας, με μια προθεσμία που έληξε στις 10 Νοεμβρίου. Λόγω των εκλογών οι Υπηρεσίες, ορθώς, δεν του ανανέωσαν την προθεσμία, όπως όμως είχε δικαίωμα αυτός να ζητήσει. Γι΄ αυτό λοιπόν χθες, αφού τον συνέλαβαν, του επέτρεψαν να ασκήσει το δικαίωμα του, να πάει να ανανεώσει την προθεσμία για την υποβολή αυτού του αιτήματος. Αυτή είναι μια καθ΄ όλα νόμιμη διαδικασία. Εάν αυτό δεν το είχε κάνει, εάν δεν είχε ασκήσει αυτό το δικαίωμα, σήμερα θα ήμασταν ξανά, όπως γινόμαστε επανειλημμένως όλη αυτή την περίοδο, επίκεντρο της κριτικής του διεθνούς Τύπου και των Διεθνών Οργανισμών. Επιπλέον, μην ξεχνάμε όταν συζητούμε τη χώρα απ΄όπου προέρχεται. Η περίπτωση αυτή δεν αναφέρεται στις χώρες όπου η απέλαση είναι εφικτή. Ως εκ τούτου υπάρχουν πολλές δυσκολίες. Σας έφερα το παράδειγμα αυτό, γιατί είναι συγκεκριμένο. Από εκεί και πέρα βεβαίως, εγώ συμμερίζομαι τη δική σας ανησυχία για το τι έγινε μετά. Δηλαδή για εκείνους τους οποίους μαζεύτηκαν, που ήθελαν να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους με τον τρόπο που την εξέφρασαν. Και σε αυτό υπάρχει απάντηση. Η απάντηση είναι ότι η Ελλάδα δεν είναι ξέφραγο αμπέλι. Η απάντηση είναι ότι η δική μας δέσμευση είναι ότι στην Ελλάδα δε θα υπάρξει κανείς που δε θα έχει νόμιμο δικαίωμα να βρίσκεται στη χώρα. Αυτό όμως δεν γίνεται ούτε με τον αυτόματο πιλότο, ούτε πατώντας ένα κουμπί. Γίνεται με διαδικασίες ουσιαστικές, πολιτικές, αποφασιστικές, στις οποίες οι πάντες και όχι μόνο η Ελληνική Αστυνομία αλλά οι πάντες, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι πολίτες, η κοινωνία, συμμετέχουν. Γιατί άκουσα με πολύ μεγάλη προσοχή -τα είχα διαβάσει κι εγώ βέβαια- τις αναφορές των συναδέλφων στα διάφορα δημοσιεύματα. Κι εγώ τα έχω διαβάσει. Αλλά, έχω διαβάσει κι άλλα, τα οποία εσείς δεν τα αναφέρατε, τα αναφέρω εγώ όμως. Υπάρχουν κι άλλα δημοσιεύματα για εκείνους τους Έλληνες πολίτες οι οποίοι με τα Cayen πάνε για να πάρουνε τα μισθώματα από τα σπίτια στον Άγιο Παντελεήμονα και στις άλλες περιοχές. Οι οποίοι εκμεταλλεύονται με το κεφάλι, σε δυάρια και τριάρια, πενήντα και εξήντα ανθρώπους οι οποίοι είναι μέσα. Και αυτοί πρέπει να αντιμετωπιστούν. Και είμαι απόλυτα βέβαιος ότι όλες οι πτέρυγες της Βουλής θα συμφωνήσουν σε αυτήν την κατεύθυνση. Η προσπάθεια λοιπόν, είμαι βέβαιος, ότι είναι κοινή. Δεν το θεωρώ ότι είναι προσπάθεια της Κυβέρνησης. Είναι προσπάθεια της ελληνικής κοινωνίας πρώτα απ’ όλα να εγγυηθεί την ασφάλεια για κάθε πολίτη, για τον καθένα Έλληνα πολίτη, να εγγυηθούμε τη υγιεινή και την ασφάλεια παντού, σε ολόκληρη την επικράτεια. Έχετε δίκαιο ότι υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι σε πολλές περιπτώσεις. Το Υπουργείο Υγείας βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε τρομερή επαγρύπνηση επί του θέματος αυτού ακριβώς, στα μέτρα του δυνατού πάντοτε. Ήδη, έχουμε ζητήσει βοήθεια, οικονομική βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να ενισχύσουμε και αυτούς τους διαύλους, αυτούς τους μηχανισμούς. Και θα το κάνουμε, μάλιστα με ταχύτατους ρυθμούς. Το θέμα της αντιμετώπισης των μεταναστευτικών ροών, με την όποια μορφή τους, ακριβώς λόγω των πολλαπλών κινδύνων που υπάρχουν και αναφερθήκατε όλοι οι συνάδελφοι που πήρατε το λόγο προηγουμένως και ο Πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ. ο κ. Καρατζαφέρης, αποτελεί θέμα πρώτης προτεραιότητας για τη χώρα μας. Διότι δεν είναι μόνο αυτά τα οποία αφορούν την ελληνική κοινωνία, δεν είναι μόνο το θέμα της ανασφάλειας που μπορεί να δημιουργείται στην καθημερινότητα του Έλληνα πολίτη. Υπάρχει κι άλλο θέμα. Το νόμισμα έχει δύο όψεις. Η Ελλάδα κατηγορείται ότι δεν είναι ικανή να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της στη συνθήκη του Schengen με ότι αυτό συνεπάγεται για το κύρος και τη δυνατότητα της χώρας μας να συμμετάσχει ισότιμα στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Το τονίζω αυτό, γιατί θέλω να παρακαλέσω όλους, αυτήν την πτυχή- η οποία για διάφορους λόγους, δεν έχει αναδειχθεί στη δημόσια συζήτηση- να τη λάβουμε πάρα πολύ σοβαρά υπόψη μας. Δε θα μπορούσα ποτέ να δεχτώ, έχετε δίκιο -ο κ. Αϊβαλιώτης νομίζω ότι το θύμισε- εγώ προσωπικά που έχω δει τι σημαίνει γκέτο, δε θα μπορούσα ποτέ να δεχτώ να έχω την ευθύνη ενός χώρου, όπου θα δρομολογεί τη δημιουργία γκέτο. Όχι. Ακριβώς το αντίθετο. Εγώ τρομάζω με την ιδέα να υπάρξει γκέτο στην Ελλάδα. Ευτυχώς, ακόμα δεν υπάρχει. Όμως βρισκόμαστε σε δύσκολες καταστάσεις και αντιμετωπίζουμε δύσκολες καταστάσεις. Πράγματι, υπάρχουν περιοχές οι οποίες αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Η απάντηση όμως, θα είναι σαφής, καθοριστική και συγκεκριμένη. Και η απάντηση είναι ότι εμείς θα εγγυηθούμε το δικαίωμα του κάθε Έλληνα πολίτη στην ασφάλεια και στην ποιότητα της ζωής του. Και θα το πράξουμε με αποφασιστικό τρόπο. Αλλά την ίδια στιγμή, πρέπει να έχουμε καλύψει και τα νώτα μας. Πρέπει να έχουμε καλύψει την ανάγκη του Κράτους, να εγγυηθεί το κύρος και την αξιοπιστία του στους διεθνείς οργανισμούς και στα διεθνή φόρα. Δεν αντέχει η Ελλάδα. Δεν αντέχει άλλο η Ελλάδα. Είμαστε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, εξασθενημένη θα έλεγα θέση από οικονομικής απόψεως. Και την ίδια στιγμή δεν αντέχει να δέχεται κατηγορίες ότι δεν τηρεί τη συνθήκη του Schengen ότι παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα. Είμαστε συνέχεια πρώτο πλάνο σε όλες τις αποφάσεις των δικαστηρίων, των ευρωπαϊκών δικαστηρίων. Ξέρετε γιατί σταματούν την εφαρμογή της συνθήκης του Δουβλίνου 2 τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη; Με ποιο αιτιολογικό σε όλες τις αποφάσεις και δε στέλνουν εδώ πέρα ξανά στην Ελλάδα πίσω τους μετανάστες τον τελευταίο καιρό; Διότι τους προστατεύουν λένε από την Ελλάδα που δεν παρέχει τις συνθήκες για την ασφαλή διαβίωσής τους και επίσης, επειδή παραβιάζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα. Και επιπλέον για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας, δεχθήκαμε πριν από είκοσι ημέρες, την επίσκεψη του ειδικού ερευνητή του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για τα βασανιστήρια. Λες και η Ελλάδα, είναι κάποια χώρα, η οποία κάνει βασανιστήρια. Ήρθε βέβαια ο άνθρωπος εδώ έκανε μία έκθεση, διαπίστωσε τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζουμε, αλλά διαπίστωσε και το κενό βεβαίως το οποίο υπάρχει με την απουσία της ευρωπαϊκής πολιτικής. Και πρέπει να σας πω ότι τελικά αυτό βοήθησε διότι όταν η έκθεση του είδε το φως της δημοσιότητας στα ξένα μέσα, αυτομάτως την επόμενη ημέρα κινητοποιήθηκαν οι πάντες και ξαφνικά όλοι ευαισθητοποιήθηκαν για να δούν το πρόβλημα στην Ελλάδα. Όμως, την ημέρα που εγώ δεχόμουνα τον ειδικό ερευνητή των Ηνωμένων Εθνών για τα βασανιστήρια, πρέπει να σας πω, ότι αισθανόμουνα όχι απλώς αμήχανα, αισθανόμουνα εξαιρετικά άσχημα. Παρόλα αυτά εγώ θεωρώ ότι αυτό το πρόβλημα, είναι ένα πρόβλημα τεράστιο για όλους μας. Εγώ αντιλαμβάνομαι τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κάθε Έλληνας πολίτης, ιδιαίτερα στις περιοχές που και εγώ μεγάλωσα, εδώ στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις φυσικά. Γιατί ας μην ξεχνιόμαστε. Δεν είναι μόνο η Αθήνα. Σε όλες τις πόλεις υπάρχουνε τέτοιου είδους θέματα. Άλλά σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να θεωρήσουμε ότι οι μετανάστες είναι ταυτισμένοι, είτε με την τρομοκρατία είτε με το έγκλημα. Δεν είναι έτσι. Θα είμαστε άδικοι. Και πιστεύω ότι κανείς δεν θέλει να είναι άδικος, σε μία κατάσταση, η οποία είναι εξαιρετικά σύνθετη και δύσκολη. Από εκεί και πέρα υπάρχει το παραεμπόριο. Μέγα θέμα το παραεμπόριο. Οι προσπάθειες τις οποίες καταβάλλουμε, ιδιαίτερα μετά μάλιστα τη νομοθετική ρύθμιση όπου επιτρέπει τη στενή συνεργασία και τα μικτά κλιμάκια με τη δημοτική αστυνομία, θα είναι συχνές, πολλές και σημαντικές. Όμως και πάλι θα έχουμε ένα μέτρο, ανάλογα με τις περιόδους, ανάλογα με τις περιπτώσεις. Δεν πιστεύω να ήθελε κανείς να κάνουμε μία επιχείρηση σκούπας, την προηγούμενη της ημέρας που γινόταν η προσευχή, προχθές. Το λέω αυτό ως στοιχείο, το οποίο καλό είναι αυτό καμιά φορά να το μελετούμε. Δεν είναι τίποτε. Δεν είμαστε παρατηρητές των γεγονότων, ιδιαίτερα όταν μιλούμε για θέματα ασφαλείας. Είναι καλό να λαμβάνουμε υπόψη μας πάντοτε τη συγκυρία και τις πραγματικές διαστάσεις. Και κλείνοντας, έρχομαι σε ένα τελευταίο θέμα. Αφορά το θέμα του τζαμιού, το οποίο έθεσε και ο Πρόεδρος του ΛΑ.ΟΣ ο κ. Καρατζαφέρης. Ο νόμος υπάρχει. Η πολιτεία έχει αναλάβει δεσμεύσεις και πρέπει να προχωρήσουμε. Θέλω όμως να καταθέσω εδώ στη Βουλή τη δική μου προσωπική εμπειρία το 2002, όταν προετοιμαζόμενος για το πρόγραμμα των δημοτικών εκλογών θέλησα να ασχοληθώ και με αυτό το θέμα. Έτσι, επισκέφθηκα, τότε τον μακαριστό αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο και είχα μία πολύ ανοικτή και ειλικρινή συζήτηση μαζί του. Γιατί ακριβώς ήθελα να καταλάβω και να δω ποια είναι η αντιμετώπιση της εκκλησίας σε ένα θέμα εξαιρετικής ευαισθησίας ιδιαίτερα εκείνη την περίοδο, όπου αν θυμόσαστε το 2002 υπήρχε μία έντονη αντίδραση της εκκλησίας για την δημιουργία τζαμιού. Ήταν στα σχέδια εκείνη την εποχή να δημιουργηθεί ένα τζαμί στα Σπάτα. Ο μακαριστός Χριστόδουλος, μου είπε ότι διαφωνούσε, αλλά υπερασπίστηκε με τόση θέρμη το δικαίωμα των μουσουλμάνων να έχουν λατρευτικούς χώρους που με έπεισε ότι αυτό θα πρέπει να είναι ένα θέμα πρώτης προτεραιότητας, για την Αθήνα ιδιαίτερα. Και ήταν εκείνος που υπέδειξε αν θέλετε εκείνη την εποχή και το συγκεκριμένο χώρο, όπου σήμερα σχεδιάζεται να γίνει, τον Βοτανικό δηλαδή. Τα λέω αυτά γιατί θα πρέπει να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, με μετριοπάθεια, αναγνωρίζοντας το δικαίωμα των ανθρώπων να έχουν τους λατρευτικούς χώρους. Προτιμώ πάντως εγώ να υπάρχει λατρευτικός χώρος, νόμιμος και οργανωμένος, παρά να υπάρχουν παράνομοι λατρευτικοί χώροι που δεν ελέγχει κανένας ή που ελέγχονται από άλλα κέντρα όπως είπε ο κ. Κοραντής. Υπάρχουν οι νόμοι που πέρασαν από τη Βουλή των Ελλήνων. Αυτοί οι νόμοι θα εφαρμοστούν. Από εκεί και πέρα εμείς δεν έχουμε να κάνουμε τίποτα άλλο, παρά να περιφρουρήσουμε την ορθή εφαρμογή του Συντάγματος, που προβλέπει την αρχή της ανεξιθρησκίας. Όσον αφορά στον παραλληλισμό τον οποίο έκαναν ορισμένοι συνάδελφοι με το θέμα των αστυνομικών, οι οποίοι αρνήθηκαν να παραλάβουν τις ταυτότητές τους, θα ήθελα να πω ότι δεν πρόκειται για θρησκευτικό θέμα. Εδώ δεν πρόκειται περί αντίστοιχης περίπτωσης. Ούτε περί άσκησης του δικαιώματος για ελευθερία της θρησκείας τους. Είναι μία εντελώς διαφορετική περίπτωση, διότι το αν και κατά πόσο υπάρχει θρησκευτική ευαισθησία ή όχι αυτό έχει κριθεί για τα συγκεκριμένα δελτία ταυτότητας. Δεύτερον υπάρχουν οι όροι, οι προϋποθέσεις, ο τύπος της ταυτότητας, το τι περιλαμβάνει και τι όχι. Αυτό που περιλαμβάνεται βασίζεται στους νόμους του κράτους και στις αποφάσεις του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας. Και η διαταγή, είναι διαταγή για τον ένστολο. Η απόφαση να μην εφαρμόσει μία διαταγή είναι δική του, αλλά γνωρίζοντας ποιες είναι οι συνέπειες. Και από αυτές τις συνέπειες δεν μπορεί να υπάρξει παρέκκλιση. Σε κάθε περίπτωση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πρέπει να σας πω ότι πέρα από την προετοιμασία μου για τη σημερινή συζήτηση, οι τοποθετήσεις των συναδέλφων, οι ομιλίες τους και η αγόρευση του Προέδρου, του κ. Καρατζαφέρη, δημιούργησαν ακόμη πολλά θέματα και πολλά πεδία, στα οποία θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση. Είναι τόσο μεγάλης σημασίας αυτό το θέμα. Το θέμα δηλαδή της αντιμετώπισης της εγκληματικότητας, και κυρίως, για να το θέσουμε από τη θετική του πλευρά, το θέμα της ασφάλειας των πολιτών, της ενίσχυσης της ασφάλειας των πολιτών, για το οποίο έχω την αίσθηση ότι θα χρειαστεί πολύς χρόνος και στη Βουλή των Ελλήνων και στις Επιτροπές, αλλά θα τον έχουμε έτσι κι αλλιώς γιατί πολλές νομοθετικές πρωτοβουλίες είναι καθ’ οδόν. Ένα πράγμα, όμως, θέλω να πω τελειώνοντας ότι σήμερα πραγματικά στενοχωρήθηκα. Στενοχωρήθηκα από πολιτικής απόψεως καθώς διαπίστωσα ότι ο αγαπητός κ. Καρατζαφέρης, ο Πρόεδρος του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού, άλλαξε τακτική. Εγκατέλειψε την τακτική της πολυκατοικίας και μπήκαμε στη λογική της αποδόμησης σε οτιδήποτε έχει μείνει στη χώρα όρθιο. Μπήκαμε στη λογική της ισοπέδωσης. Μπήκαμε στη λογική ενάντια στο δικομματισμό και της ακύρωσης των πάντων. Και φτάσαμε ουσιαστικά σε μια ουσιαστική αμφισβήτηση της Δημοκρατίας μας, ξεκινώντας, μάλιστα, την ομιλία του από την προχθεσινή Επέτειο του Πολυτεχνείου. Ε, δεν είναι αλήθεια. Η προχθεσινή ημέρα ήταν πράγματι ημέρα τιμής και μνήμης για όλους εκείνους οι οποίοι αγωνιστήκαν και για τους νεκρούς μας εκείνων των ημερών. Ήταν, όμως, και είναι πάντοτε η Επέτειος του Πολυτεχνείου και ημέρα περισυλλογής. Περισυλλογής για τα πεπραγμένα εκείνης της γενιάς, εκείνων των χρόνων, των χρόνων που ζούμε σήμερα, των πεπραγμένων δηλαδή της Δημοκρατίας μας. Νομίζω ότι αδικούμε και την ιστορία μας και, πάνω από όλα τη Δημοκρατία μας, όταν ακυρώνουμε τα πάντα. Και η ουσία είναι μία: Η Δημοκρατία στην Ελλάδα αποκαταστάθηκε. Η σύγχρονη ελληνική πολιτεία είναι μία σύγχρονη δημοκρατία. Είναι ένα ευρωπαϊκό κράτος με καθαρό αξιακό πλαίσιο, το οποίο προσπαθούμε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο. Και ο αγώνας όλων μας είναι προς αυτήν την κατεύθυνση. Δεν είναι αυτό πάντως που περιέγραψε ο κ. Καρατζαφέρης και ορισμένοι εκ των συναδέλφων του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού που πήρατε το λόγο. Αυτό που εσείς παρουσιάσατε είναι μια άλλη Ελλάδα. Είναι η μαύρη Ελλάδα. Εμείς δεν έχουμε καμία σχέση με τη μαύρη Ελλάδα.
Παρακολουθώντας τους συναδέλφους του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού, έμεινα με την εντύπωση ότι επιμένουν πως η μαύρη Ελλάδα έχει τα χαρακτηριστικά είτε της Βαβυλωνίας, όπως είπε προηγουμένως ο κ. Χρυσανθακόπουλος ή του Σικάγο του Μεσοπολέμου, όπως είπε ο κ. Καρατζαφέρης. Συνεχίζει, όμως, κατά τη δική μου εκτίμηση, να είναι η μαύρη Ελλάδα, όπως την εμφανίζετε εσείς. Και από την άποψη αυτή επιτρέψτε μου να αρνηθώ την πραγματικότητα την οποία εσείς παρουσιάζετε. Λέγοντας ότι η ποιότητα της Δημοκρατίας μας δεν αμφισβητείται. Όπως δεν αμφισβητείται και η διάθεση, η αποφασιστικότητα όλων μας- και η δική σας και η δική μας και όλων- να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την ποιότητα της δημοκρατίας μας, ανάλογα με τις δυνατότητες που έχει η χώρα, ανάλογα με τις αντοχές της κοινωνίας μας, ανάλογα με τις δυνατότητες που έχει το θεσμικό μας πλαίσιο. Και να είστε απολύτως βέβαιοι ότι σε αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθούμε. Δεύτερο σχόλιο, το οποίο θα ήθελα να κάνω είναι η γενικότερη κατάσταση, την οποία περιγράψατε. Δεν υπάρχει απολύτως καμία αμφιβολία ότι είναι μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση για η χώρα. Το γεγονός ότι είμαστε η πύλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι πρώτοι αποδέκτες των ισχυρών μεταναστευτικών ροών προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ελάχιστοι εκ των ανθρώπων οι οποίοι παρανόμως επιχειρούν να εισέλθουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση δια της χώρας μας, διότι αυτή είναι η σωστή διατύπωση, επιθυμούν να παραμείνουν στην Ελλάδα. Στα κελιά – γιατί περί κελιών πρόκειται-, στα Φυλάκια Υποδοχής των μεταναστών, τα οποία εσείς αρνηθήκατε προηγουμένως, θα διαπιστώσετε ότι είναι άνθρωποι, οι οποίοι το μόνο που διεκδικούν είναι να πάνε στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είχα την ευκαιρία, πριν από λίγες ημέρες, να επισκεφτώ το Φυλάκιο, μαζί με το Γάλλο πρώην Υπουργό, τον κ. Besson , και την αρμόδια Επίτροπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την κ. Malstrom , οι οποίοι επέμεναν να μιλήσουν με κάποιους που γνώριζαν τη γαλλική γλώσσα. Λοιπόν, βρήκαν κάποιους που μπορούσαν να μιλούν στη γαλλική γλώσσα και τους ρώτησαν: εδώ η Ελλάδα δεν σας παρέχει όσα θέλετε, δεν είναι ωραία χώρα, δεν θα θέλατε να μείνετε εδώ; Λένε όχι, εμείς δεν θέλουμε να μείνουμε εδώ. Εμείς θέλουμε να πάμε είτε στη Γαλλία ή στη Γερμανία ή στην Ιταλία. Μα, λέει, δεν μπορείτε να πάτε εκεί γιατί τώρα έχετε συλληφθεί, γιατί υπάρχει το Schengen , διότι υπάρχουν κανόνες, διότι υπάρχει η ευρωπαϊκή πολιτική για το άσυλο, δεν έχετε κανένα απολύτως δικαίωμα . Καλά, απαντάει ο άλλος μέσα από τα κάγκελα του κελιού, καλά, καλά θα τα πούμε στο Παρίσι, απάντησε στον Γάλλο αξιωματούχο. Και η πραγματικότητα είναι ότι όταν κάποιος ξεκινάει από τη χώρα του – και είμαι απολύτως βέβαιος πως όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι κανείς δεν ξεκινάει μόνος του από τη χώρα του, κάποιο κύκλωμα υπάρχει, το οποίο του εγγυάται ότι θα φτάσει στον προορισμό του ή τουλάχιστον θα τον διευκολύνει μέχρι κάποιο σημείο για να φτάσει στον προορισμό του. Και για να βρει τα χρήματα μπορεί να ξεπουλάει όλα τα περιουσιακά του στοιχεία- και αυτό γίνεται τις περισσότερες φορές. Ή συνδυάζουν αυτήν τη διαδρομή με το trafficking των ναρκωτικών και των όπλων. Γι’ αυτό επιμένω. Αυτό πρέπει να είναι ο κύριος στόχος της διεθνούς συνεργασίας, μόνοι μας τίποτα δεν μπορούμε να κάνουμε. Ούτε η Τουρκία μπορεί να κάνει τίποτα μόνη της. Στόχος λοιπόν της διεθνούς συνεργασίας, επαναλαμβάνω, της διεθνούς αστυνομικής συνεργασίας πρέπει να είναι το κύκλωμα διακίνησης των λαθρομεταναστών. Να είσαστε απολύτως βέβαιοι ότι αν χτυπηθεί αποφασιστικά αυτό το κύκλωμα, το οποίο- επαναλαμβάνω- είναι διεθνές, είναι απολύτως βέβαιο ότι οι μεταναστευτικές ροές θα σημειώσουν διαρκώς μειούμενη ένταση. Τώρα, όσον αφορά το άλλο θέμα, το οποίο θέσατε και αφορά τους αστυνομικούς. Έχω την αίσθηση ότι επιχειρείτε να δημιουργήσετε μία νέα υπόθεση ταυτοτήτων. Δεν πρόκειται περί αυτού, γιατί οι αστυνομικοί εφοδιάζονται υποχρεωτικά από την Υπηρεσία τους – και εκείνος ο οποίος είναι στην Αστυνομία γνωρίζει ότι έχει την υποχρέωση να εφοδιαστεί – με ειδικά δελτία ταυτότητας, τα οποία χορηγούνται από την Υπηρεσία τους, με βάση το Νόμο 127 του 1969, με βάση το νόμο 1599/86, με βάση το άρθρο 7, του νόμου 3021/53 και βεβαίως με βάση την Κοινή Υπουργική Απόφαση του 2005 που ορίζει ακριβώς όσον αφορά τα πλαίσια. Και επιπλέον ο κάθε αστυνομικός γνωρίζει ότι η παράγραφος 1 του άρθρου 177 του Προεδρικού Διατάγματος 141/91 παρέχει την εξουσιοδότηση στον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας να καθορίσει το υπόδειγμα της Αστυνομικής Ταυτότητας. Πράγμα το οποίο έγινε και με απόφαση του Αρχηγού καθορίστηκε το υπόδειγμα. Επιπλέον στις 29 Ιουλίου του 2009, σημειώστε παρακαλώ κύριε Ροντούλη την ημερομηνία για τη γενικότερη χρήση στη γενική συνέλευση της πολυκατοικίας με τη Νέα Δημοκρατία και τη δεξιά γενικότερα. Λοιπόν σημειώστε. Μιλάμε λοιπόν για την 29-07-2009 με διαταγή του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας καθορίστηκε και ο τύπος των υπηρεσιακών αυτών δελτίων και επιπλέον ακριβώς με βάση την απόφαση της εγκυκλίου διαταγής της 24-10-2009, ένα μήνα δηλαδή μετά τις εκλογές, πάλι από τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας δημιουργήθηκε η υποχρέωση στο ένστολο προσωπικό του Σώματος να εφοδιαστούν με τα νέου τύπου υπηρεσιακά δελτία ταυτότητας. Και επειδή σας βλέπω ότι επί της ουσίας έχετε υιοθετήσει ήδη τις αιτιάσεις ορισμένων ελαχίστων αστυνομικών για τους φόβους τους οποίους θεωρούν ότι είναι ο αριθμός του Σατανά και διάφορες άλλες τέτοιες ιστορίες για αγρίους, σας λέω λοιπόν ότι τιμούμε τη θρησκευτική ευαισθησία, αλλά η θρησκευτική ευαισθησία αγαπητέ κύριε Ροντούλη δεν μπορεί να είναι γενικώς και αορίστως όταν ορισμένοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν πολιτικά αυτή την ευαισθησία. Και εκείνοι οι οποίοι πράγματι με ειλικρινή τρόπο θέλουν να μην εκμεταλλευτούν πολιτικά την θρησκευτική ευαισθησία αλλά αντίθετα να στηρίξουν και να διασφαλίσουν ένα καθαρό πλαίσιο τότε θα άκουγαν και την αλήθεια. Και η αλήθεια λοιπόν, για να φτάσουμε στην αλήθεια, είναι ότι η μηχανικώς αναγνωρίσιμη ζώνη που εμφανίζεται στο πίσω μέρος της ταυτότητας, περιέχει ορισμένα από τα εκτυπωμένα του Δελτίου στοιχεία και πέραν αυτών κανένα άλλο στοιχείο δεν περιλαμβάνει το Δελτίο, ούτε φέρει μαγνητική ταινία, ούτε ηλεκτρονικό μικροκύκλωμα, όπως αναφέρατε εσείς εδώ, υιοθετώντας όλα αυτά τα οποία γενικώς λέγονται και γράφονται. Πολύ δε περισσότερο δεν υπάρχουν αριθμοί ή σύμβολα που μπορεί να θεωρηθούν ότι θίγουν την πίστη στο Θεό. Καταλάβατε λοιπόν γιατί υπάρχει και θρησκευτική ευαισθησία αλλά και ευαισθησία στην αλήθεια; Γι’ αυτό ακριβώς το λέω. Γι’αυτό επιτρέψτε μου να πω για ποιους λόγους ακριβώς θεωρώ ότι υπάρχει πολιτική εκμετάλλευση από την πλευρά του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού. Άκουσα επίσης τον κ. Πλεύρη προηγουμένως να αναφέρεται πάλι στο χθεσινό παράδειγμα. Για να θυμίσω κάτι, να σας θυμίσει, μάλλον, και ο κ. P οντούλης κάτι που λέμε στην πατρίδα μας, στη Λάρισα, προσπαθείτε να βγάλετε από τη μύγα ξίγκι. Επιμένετε, δηλαδή, να βγάλετε μία αλήθεια που δεν υπάρχει, να κατασκευάσετε μια πραγματικότητα και επί του κατασκευάσματος να ασκήσετε έλεγχο στην κυβέρνηση και στην Ελληνική Αστυνομία. Είμαι απόλυτα βέβαιος, όμως, κ. Πλεύρη ότι ως έγκριτος νομικός γνωρίζετε ότι το συγκεκριμένο θέμα, δηλαδή το υπαίθριο εμπόριο, ακόμα και οι λαϊκές αγορές, ρυθμίζονται από τις διατάξεις του Νόμου 2323/95, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε από το Νόμο 3190/2003 και το 3377/2005, καθώς και τις αποφάσεις του Υπουργείου Ανάπτυξης που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση αυτών των Νόμων, με βάση τις οποίες για τις παραβιάσεις αυτές δεν προβλέπονται ποινικές κυρώσεις, παρά μόνο διοικητικές κυρώσεις, δηλαδή μόνο πρόστιμα. Επομένως, με αυτόν τον τρόπο, μου δίνετε εμένα αυτό το δικαίωμα, και δεν θα το ήθελα, να σας πω ότι ενώ γνωρίζετε την αλήθεια, γιατί δεν αμφιβάλλω ότι είσαστε έγκριτος νομικός, επιχειρείτε να κάνετε πολιτική εκμετάλλευση και πάλι για ένα γεγονός το οποίο είναι απλό. Και επιπλέον αφορά έναν άνθρωπο, ο οποίος προέρχεται από το Ιράκ και για τον οποίο, όπως σας είπα προηγουμένως και το ξέρετε και είμαι απόλυτα βέβαιος πως συμφωνείτε, δεν επιτρέπεται απέλαση. Η χώρα μας δεν απελαύνει προς το Ιράκ και προς ορισμένες άλλες χώρες. Ολοκληρώνοντας, κ. Πρόεδρε, με την ευκαιρία αυτής της συζήτησης, η οποία ήταν συζήτηση επί της επερώτησης του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού για την εγκληματικότητα και μετετράπη – με ευθύνη, φυσικά, όλων και με μεγάλη χαρά δική μου, γιατί, όπως ξέρετε είμαστε αμέσως μετά τη νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης- σε συζήτηση για την αντιμετώπιση των παράνομα εισερχομένων μεταναστών στη χώρα μας, θέλω να επαναλάβω ένα μήνυμα, το οποίο κατά τη γνώμη μου πρέπει σύσσωμη η ελληνική πολιτεία και ο πολιτικός κόσμος να στέλνει προς τη διεθνή κοινότητα και τους διεθνείς οργανισμούς. Πρώτα απ’ όλα ότι η Ελλάδα δεν είναι ξέφραγο αμπέλι. Ότι έχουμε υποχρέωση να υλοποιήσουμε και να σεβαστούμε τους νόμους του ελληνικού κράτους. Και θα τους σεβαστούμε. Έχουμε υποχρέωση να σεβαστούμε τις διεθνείς συνθήκες στις οποίες έχει προσχωρήσει η χώρα μας. Και θα τις σεβαστούμε. Έχουμε υποχρέωση να εκδηλώσουμε και να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο το αξιακό μας πλαίσιο. Αυτό που βασίζεται στην παράδοση του ελληνικού λαού, αλλά και στις αξίες του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι όλος ο πολιτικός κόσμος αντιλαμβάνεται τις δυσκολίες της εποχής μας, οι οποίες δεν έχουν σχέση μόνο με τη χώρα μας, αλλά γενικότερα με τη διεθνή και την παγκόσμια οικονομική συγκυρία, αλλά την ίδια στιγμή το μήνυμα που επιθυμούμε να στείλουμε προς όλες τις κατευθύνσεις είναι ότι τα ελληνικά σύνορα φυλάσσονται και θα φυλάσσονται με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Και σε αυτήν την κατεύθυνση τόσο η Αστυνομία όσο και το Λιμενικό Σώμα θα επιμείνουν στην απόλυτη εφαρμογή του νομικού πλαισίου που διέπει τις σχέσεις της χώρα μας και τη διέλευση των συνόρων. Θα είμαστε απόλυτα συνεπείς όσον αφορά τις υποχρεώσεις μας στη Συνθήκη του Schengen και, πέραν αυτού, θα εγγυηθούμε με κάθε τρόπο και με τον πλέον αποφασιστικό τρόπο το δικαίωμα του Έλληνα πολίτη στην ασφάλεια και την ποιότητα της ζωής του. Αυτό το μήνυμα ας φτάσει παντού. Εκεί στις χώρες που ξεκινούν όλοι οι μετανάστες, σε κάθε μετανάστη που φιλοδοξεί να περάσει μέσω της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ας φτάσει εκεί που είναι τα κέντρα των διακινητών των λαθρομεταναστών, του λαθρεμπορίου, των ναρκωτικών και του παράνομου εμπορίου των όπλων, ας φτάσει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη. Στην Ελλάδα στο εξής θα γίνει μια τεράστια προσπάθεια, μια μεγάλη εκστρατεία από τις κρατικές αρχές, από τις υπηρεσίες ασφαλείας, από την τοπική αυτοδιοίκηση και από όλους τους ενεργούς φορείς και πολίτες, προκειμένου να εξασφαλίσουμε όχι μόνο τη συνοχή και αλληλεγγύη της ελληνικής κοινωνίας, αλλά ταυτόχρονα το απόλυτο δικαίωμα στην ασφάλεια όσων έχουν το νόμιμο δικαίωμα να βρίσκονται στη χώρα μας. Οι υπόλοιποι, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, θα βρουν το δρόμο της επιστροφής. Τελεία και παύλα.
Είναι ατόπημα να υποδεικνύω ποιο είναι το πλαίσιο στο οποίο εξελίχθηκε αυτή η υπόθεση, έτσι ώστε και ο ίδιος ο πολιτικός χώρος σας να προστατευτεί από λαθεμένους δρόμους και λαθεμένες κατευθύνσεις, όπου κινείται ο προβληματισμός του;
Είναι ατόπημα να θέσουμε ερωτήματα, όχι για την ευαισθησία, όσον αφορά τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των αστυνομικών, των ελαχίστων δύο, τριών, πέντε αστυνομικών, πόσοι ακριβώς είναι, αλλά επί του γεγονότος ότι ούτε θέλησαν να μάθουν, ούτε θέλησαν να ακούσουν, όταν τους δόθηκαν οι εξηγήσεις από την ιεραρχία τους, ούτε θέλησαν να μάθουν το πλαίσιο, το νομικό και το διοικητικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούνται, επί μιας υποθέσεως την οποία στη συνέχεια, είδαμε ότι έπαιρνε μεγάλη έκταση; Και αναρωτιέται κανείς για ποιο λόγο αυτή η έκταση; Για ποιο λόγο αυτή η συζήτηση ξανά; Για ποιο λόγο τα διάφορα κηρύγματα ακόμα κι από άμβωνος; Γιατί; Για ποιο λόγο; Τι επιχειρούμε να κάνουμε; Διότι τα κηρύγματα δεν είναι μόνο εντός της Βουλής, είναι κι από άμβωνος επί του συγκεκριμένου θέματος και αναρωτιέμαι σε ποια βάση γίνονται αυτά; Για ποιο λόγο; Όταν δεν υπάρχει λόγος, όταν στην εξήγηση επί των λεπτομερειών των τεχνικών προδιαγραφών των συγκεκριμένων αναφορών και των συγκεκριμένων αιτιάσεων υπήρχε απάντηση. Υπήρχε απάντηση από την ιεραρχία της Αστυνομίας που έλυνε ακριβώς αυτό το θέμα. Άρα, προς τι συνεχίζουν αυτήν την κουβέντα; Δεν έχω απάντηση εγώ, γι’ αυτό και θέτω τα ερωτήματα. Ούτε καν τολμώ να κάνω τις οποιεσδήποτε σκέψεις, ούτε καν να προσεγγίσω τις οποιεσδήποτε εικασίες, δε θέλω να το κάνω. Όμως, ένα πράγμα θέλω να πω. Ότι όσον αφορά τη δομή, τη λειτουργία της Ελληνικής Αστυνομίας, οι νόμοι θα εφαρμόζονται και θα εφαρμόζονται όπως ακριβώς προβλέπεται από το Σύνταγμα της χώρας και το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούμαστε και αποδεχόμαστε. Αυτό είναι το νομικό πλαίσιο της Δημοκρατίας. Κανείς δεν πρόκειται να το διασπάσει και κανείς δεν πρόκειται να το ευτελίσει. Και δεν το δέχομαι, τέλος. Όσον αφορά το άλλο σχόλιο το οποίο έκανε ο κύριος Ροντούλης για τον κύριο Πάγκαλο, κοιτάξτε, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης κρίνεται και απ’ ότι φαίνεται θετικά τα τελευταία 30, 35 χρόνια εκλεγόμενος από τον ελληνικό λαό, ο οποίος του δίνει τη δυνατότητα να προσφέρει τις θέσεις του, τις γνώσεις του και το θάρρος του , που σε πολλές περιπτώσεις λειτούργησε θετικά για τη χώρα μας. Από την άποψη αυτή έχω την αίσθηση ότι ολόκληρος ο πολιτικός κόσμος τιμά την πολιτική παρουσία του κυρίου Θεόδωρου Πάγκαλου στην ελληνική πολιτική ζωή και στο Κοινοβούλιο. Όσον αφορά την προσπάθεια η οποία γίνεται με πολύ μεγάλη προσοχή και πολύ μεγάλη επιμονή από το Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό προκειμένου να εκμεταλλευτεί μια διατύπωση, η οποία έγινε σε κάποια στιγμή στην οποία εγώ δε θέλω να σταθώ, θα ήθελαν να επισημάνω κάτι άλλο. Ο Πρόεδρός σας είχε την ευγενή καλοσύνη να με επισκεφτεί στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και μαζί από κοινού κάναμε δηλώσεις απαντώντας στο ίδιο ερώτημα το οποίο θέτετε εσείς. Γιατί λοιπόν δεν στέκεστε στην επίσημη δήλωση της Κυβέρνησης; Γιατί δεν στέκεστε στην επίσημη δήλωση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου, αλλά και γιατί δεν στέκεστε στις επίσημες, επανειλημμένες δεσμεύσεις και δηλώσεις του ιδίου του Πρωθυπουργού για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση τα Σώματα Ασφαλείας; Γιατί δε στέκεστε στις έμπρακτες αποδείξεις, όσον αφορά την αντιμετώπιση του πενθημέρου, την ηθική και πολιτική ικανοποίηση την οποία απολαμβάνουν αυτή τη στιγμή όλοι οι άντρες και οι γυναίκες της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος; Γιατί δε στέκεστε στην ειδική μεταχείριση που υπήρξε σε σχέση με ολόκληρο το Δημόσιο Τομέα, όσον αφορά τις οικονομικές απολαβές, ως ελαχίστη αναγνώριση της επικινδυνότητας του δικού τους επαγγέλματος και του δικού τους λειτουργήματος; Γιατί λοιπόν, όλα αυτά δε σας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ τιμά και σέβεται τη λειτουργία των Σωμάτων Ασφαλείας και την προσφορά τους στην ελληνική κοινωνία και επιδιώκετε με κάθε τρόπο εγκαλώντας την Κυβέρνηση να απαντήσει επί των δηλώσεων του κυρίου Πάγκαλου. Αναζητάτε να βρείτε κάτι διαφορετικό, μία μικρή διαφοροποίηση σε ένα περίεργο πολιτικό παιχνίδι εντυπώσεων; Δε θέλω να μπω σε αυτή τη συζήτηση. Επιμένω σε αυτά που επισήμως η Κυβέρνηση μας, όχι μόνο έχει δηλώσει, αλλά έχει πράξει. Ευχαριστώ πολύ κύριε Πρόεδρε.