Σα 8 Φεβρουαρίου 25
ΑρχικήΔελτία Τύπου 2007Δελτία Τύπου Φεβρουάριος 200715-02-2007: Δηλώσεις του Υπουργού Δημοσίας Τάξεως κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου, στο πλαίσιο του Συμβουλίου Υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών...

15-02-2007: Δηλώσεις του Υπουργού Δημοσίας Τάξεως κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου, στο πλαίσιο του Συμβουλίου Υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Βρυξέλλες, 15-2-2007)

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 

Ο Υπουργός Δημοσίας Τάξεως κ. Βύρων Πολύδωρας, κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Συμβουλίου Υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έκανε δηλώσεις και απάντησε σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.
 
«Σήμερα είχαμε στο Συμβούλιο μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Σε τρία θέματα περιεστράφη η ατζέντα και οι απόψεις που διατυπώσαμε. Το ένα είναι «FRONTEX», ορισμός και αυτό που λέμε «toolbox». Ορισμός του τρόπου παρεμβάσεως, δράσεως και ένας σχηματισμός ενός ταμείου εργαλείων μάχης, επιχειρησιακών εργαλείων. Το δεύτερο θέμα ήταν το «PRUM», η Συνθήκη «PRUM» στη διαδικασία της προς ενσωμάτωση στο Ευρωπαϊκό Νομικό Κεκτημένο. Και το τρίτο ήταν η μετανάστευση. Επ΄ αυτών, εγώ έλαβα θέση και παρουσίασα τις απόψεις της Ελλάδος.
 
Για το πρώτο, υπενθύμισα ότι ήδη έχουμε εκφράσει την προθυμία μας και την αλληλεγγύη μας για συμπαράσταση προς την δράση και την επιχειρησιακή δράση της «FRONTEX», όσον αφορά έναν πολύ καλό αριθμό τεχνικών βοηθημάτων, όπως παραδείγματος χάριν ενός πλοίου, ενός ελικοπτέρου, ενός αεροπλάνου και κάποιων άλλων χρήσιμων ειδών εξοπλισμού. Όρισα κι εγώ μαζί με πολλούς άλλους ομολόγους μου, ότι ο χαρακτήρας των παρεμβάσεων της «FRONTEX» θα είναι περισσότερο χαρακτήρας υποθέσεων και περιπτώσεων έκτακτης ανάγκης, αυτό που λέμε «emergency cases» και κατά τα λοιπά θα διατηρούνται οι δυνάμεις, τα σχέδια και τα εξοπλιστικά μέσα, θα διατηρούνται στις χώρες που τα διαθέτουν. Αυτό είναι το ένα θέμα.
 
Το δεύτερο, για την μετανάστευση, υποστήριξα τις πολιτικές στις οποίες έχω συμβάλει με υπομνήματα, με θέσεις, με διάλογο και με την παρουσία του Frattini στην Αθήνα με την άσκηση «ΙΛΑΕΙΡΑ», που είναι εν εξελίξει, για την οργάνωση ενός συστήματος αντιμετώπισης της μετανάστευσης, κυρίως της λαθρομετανάστευσης. Σημείωσα από πλευράς μου τα στατιστικά στοιχεία της μεταναστευτικής πίεσης που δέχεται η χώρα μας. Παραδείγματος χάριν, τους υπενθύμισα -ίσως για 4η ή 5η φορά στο Συμβούλιο- ότι το 2006, ένα σύνολο 92 χιλιάδων μεταναστών που εισχώρησαν -ας πούμε τη λέξη- στη χώρα μας, συνελήφθησαν και επαναπροωθήθηκαν εξ αυτών οι 70 ή 72 χιλιάδες. Έχουμε ένα εναπομένον ποσό, μέγεθος, λαθρομεταναστών στη χώρα μας, γύρω στις 20 και πλέον χιλιάδες (22). Σημείωσα ή τόνισα ότι αυτό το απομένον ποσό, μέγεθος, στη χώρα μας, των λαθρομεταναστών να το εννοήσουν, όχι αδιάφορα οι κύριοι του Συμβουλίου, αλλά να το εννοήσουν ως ένα βάρος μεταναστευτικό εφ΄ όλης της γεωγραφίας και περιφέρειας της Ευρώπης, της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
 
Υποστήριξα και διετύπωσα την υποστήριξή μου προς την πολιτική που οργανώνει -φαντάζομαι να λάβει τη μορφή κειμένου τον Απρίλιο- ο FrancoFrattini με ευσυνειδησία και με τη συνεργασία όλων μας. Μία πτυχή από αυτές τις πολιτικές που προτείνει και είναι προς εφαρμογή, είναι μία συνεργασία και με την Ελλάδα, σε ένα σχήμα επτά χωρών για την αντιμετώπιση της πίεσης, της ροής από το Νότο. Οι χώρες αυτές είναι οι: Ελλάδα, Κύπρος, Αίγυπτος σαν μια μορφή ευρωπαϊκής συνεργασίας σε παραλλαγές συμβολών, δηλαδή πώς συμβάλλει η κάθε μία χώρα. Παραδείγματος χάριν, η Αίγυπτος, στο σχήμα αυτό των τριών χωρών θα συμβάλλει στο να ενισχύσουμε και να φτιάξουμε εκεί χώρους υποδοχής. Οι άλλες 4 χώρες είναι οι: Ιταλία, Μάλτα, Ισπανία, Πορτογαλία και εκεί η εταιρική σχέση, η βάση συνεργασίας είναι με τη Λιβύη, 5 δηλαδή.
 
Αυτή είναι μια πτυχή από τις πολιτικές της οιωνοί Ευρωπαϊκής Μεταναστευτικής Πολιτικής, γιατί δεν υπάρχει συγκροτημένη Ευρωπαϊκή Μεταναστευτική Πολιτική. Εγώ τη στηρίζω λοιπόν την πολιτική αυτή της Commission, εμείς δηλαδή, ως χώρα, και ελκύουμε την προσοχή των εταίρων μας για περισσότερα μέτρα στην γραμμή, στην παραδοχή ότι, ο πόλεμος, η πείνα, η εξαθλίωση είναι τα βασικά αίτια. Αυτά τα βασικά αίτια η ευρωπαϊκή σοφία, θέληση και πολιτική δράση καλόν είναι να τα αγγίξει. Πάντως εμείς δεχόμαστε ένα βάρος. Δεν μιλάμε για την Αφρική που έχει πείνα και τις εμφύλιες συρράξεις -όχι ακριβώς εμφύλιες τέλος πάντων-. Εμείς δεχόμαστε ένα βάρος, Αφγανιστάν, Πακιστάν, Ιράκ, το οποίο έχει τα χαρακτηριστικά και του πολέμου και της πείνας και της εξαθλίωσης και θέλουμε μια σύντονη δράση. Αυτά για το δεύτερο μέρος.
 
Το τρίτο που ήταν και τρίτο στη συζήτηση, το «PRUM». Για το «PRUM», όπως είχα ενημερώσει την Ελληνική Βουλή πριν έλθω εδώ, διαμορφώνεται στο Συμβούλιο μια δυναμική προσχώρησης όλων -και των 27 παρακαλώ– όπως προεβλέπετο άλλωστε. Και κατ΄ αρχήν, η Ελλάδα inprincipio δέχθηκε την προσχώρηση και την ενσωμάτωση της Συνθήκης του «PRUM» στο Κοινοτικό Νομικό Κεκτημένο. Σημειώνω με ιδιαίτερη έμφαση, τόνισα: Ευτυχώς που το «PRUM» στη σημερινή συζήτηση και στην παραπέρα πορεία θα αφορά μόνο τον τρίτο Πυλώνα από τις επιχειρησιακές δράσεις. Ο δεύτερος είναι η εξωτερική πολιτική και άμυνα. Ο πρώτος είναι η οικονομία και η ελεύθερη διακίνηση προσώπων. Ο τρίτος είναι η δικαιοσύνη και η ασφάλεια. Ο τρίτος περιορίστηκε στην ανταλλαγή του DNA -«ταμείο» και ανταλλαγή DNA-, στην ανταλλαγή δακτυλικών αποτυπωμάτων και στον αριθμό οχημάτων. Εσημείωσα εγώ, όπως είχα δεσμευτεί και ενώπιον της Βουλής, παρατηρήσεις. Εχαιρέτησα την απάλειψη του 18. Τα νέα είναι ότι το 18 το θέλουν επίμονα πολλές χώρες. Το 18 αφορά την επιχειρησιακή δράση. Εγώ επικαλέστηκα επιχειρησιακή διασυνοριακή δράση ερήμην του Κράτους Μέλους στο οποίον ασκείται αυτή η δράση. Βέβαια, έχει περιορισμούς, αφορά την ζωή, κίνδυνο ζωής, μια ένταση στην διακινδύνευση της πράξεως αν δεν επιληφθεί ή η χώρα Μέλος ή το κράτος από την διασυνοριακή συνεργασία που αναλαμβάνει δράση, αλλά εγώ ετάχθηκα κατά του 18».
 
Ερώτηση Δημοσιογράφου: Φεύγει;
 
Υπουργός Δημοσίας Τάξεως: Δεν μπορώ να πω ότι φεύγει οριστικώς. Οι διαβουλεύσεις, όπως είπε ο Σόιμπλε θα συνεχιστούν. Εγώ διετύπωσα τις παρατηρήσεις μου, τις οποίες ορίζω σε βάση Συνταγματικών λόγων, σε βάση φυσιογνωμίας της Ε.Ε. που δεν έχει τον Ομοσπονδιακό χαρακτήρα, δεν έχει και Σύνταγμα και δεν μπορούν να υπερκεραστούν, να ξεπεραστούν αυτά τα συνταγματικά προβλήματα και τα προβλήματα της εθνικής ασφάλειας και κυριαρχίας. Αυτή είναι η θέση η δική μου, ήταν και άλλοι μαζί μου, μπορώ να σας πω και μερικές χώρες: η Ολλανδία, η Γαλλία, η Τσεχία αν δεν απατώμαι κ.α., τάσσονται υπέρ της συμπερίληψης και του 18 στην υπόθεση της ενσωμάτωσης του «PRUM» στο Ευρωπαϊκό Κοινοτικό και Νομικό Κεκτημένο.
 
Διατύπωσα και τις παρατηρήσεις μου και για την παράγραφο, για το άρθρο 14 αν δεν απατώμαι, όπου λέει να ανταλλάσσονται στοιχεία επί τη βάση καταδικαστικών ή πράξεων που γεννούν υποψίες. Απέκρουσα για την αοριστία του νομικού λόγου ότι: νομικώς αόριστες οι έννοιες της υποψίας και των πράξεων που γεννούν υποψίες και μίλησα ότι το αποδέχομαι αυτό στη βάση της υποχρέωσής μου που έχω και από άλλο πλέγμα διατάξεων για την ανταλλαγή πληροφοριών για καταδίκες. Και ζήτησα χρόνο για την προσαρμογή εφαρμογής τουλάχιστον 2 ετών αν δεν απατώμαι, γιατί η Τσεχία ζητούσε 4, κάποιοι άλλοι ζητούσαν ένα εξάμηνο, υπάρχει μία ασάφεια. Η δική μου θέση είναι ότι απαιτείται χρόνος προσαρμογής, καθώς επίσης και να ληφθούν μέτρα για το οικονομικό μέρος, για την οικονομική επιβάρυνση, πώς να εξασφαλιστούν οι πόροι για την οργάνωση των τραπεζών, των αρχείων αυτών. Σημείωσα ιδιαιτέρως ότι, επί του DNA, συντάσσομαι με την πρόταση που διατυπώνεται από τον Επόπτη Προσωπικών Δεδομένων της Ευρώπης, καθώς και από την δική μας Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων, η οποία λέει ότι το DNA, ως προφίλ δέχομαι να ανταλλάσσεται και όχι ως γενετικό υλικό.
 
Σας ενημερώνω ότι η τάση είναι κατά αρχήν ομόφωνη από όλο το Συμβούλιο και οι λεπτομέρειες δεν έχουν ένα βαθμό πίεσης και εκεί ελπίζω να ενωθώ με άλλους, για να διαμορφώσουμε μία γραμμή η οποία λέει: και το σεκιούριτι είναι ανθρώπινο δικαίωμα, το δικαίωμα της ασφάλειας των πολιτών, αλλά να μην θυσιάζεται το ατομικό δικαίωμα, τα ατομικά δικαιώματα, μη χάσουμε δηλαδή το ισοζύγιο για την ασφάλεια, διότι θα έχουμε προσφέρει τότε -αν χαθεί η δοσολογία και η ισορροπία ανάμεσα στην ασφάλεια και στα ατομικά δικαιώματα- θα έχουμε προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες στην τρομοκρατία και στο οργανωμένο έγκλημα. Αυτές είναι οι σκέψεις μου και οι ανακοινώσεις μου».

 

 

Για περισσότερες πληροφορίεςΤηλ. :210 6977505
Fax :210 6929764
e-mail :elasgrty@mopo.gr

Αθήνα, 15/2/2007

Τελευταίες Αναρτήσεις