Σα 8 Φεβρουαρίου 25
ΑρχικήΔελτία Τύπου 2006Δελτία Τύπου Δεκέμβριος 200608-12-2006: Ο Υπουργός Δημοσίας Τάξεως στην εκδήλωση με θέμα «50 χρόνια Ευρωπαϊκής Ενότητας», όπου ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης...

08-12-2006: Ο Υπουργός Δημοσίας Τάξεως στην εκδήλωση με θέμα «50 χρόνια Ευρωπαϊκής Ενότητας», όπου ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος παρουσίασε το βιβλίο του με τίτλο «Η ψυχή της Ευρώπης»

    

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 

Αθήνα, 08/12/2006

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 

Ο Υπουργός Δημοσίας Τάξεως κ. Βύρων Πολύδωρας παρέστη χθες (7-12-2006) σε εκδήλωση με θέμα «50 χρόνια Ευρωπαϊκής Ενότητας», που πραγματοποιήθηκε στις 19:00 στο Κτίριο της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνιών και Ενημέρωσης, για την παρουσίαση του βιβλίου του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Χριστοδούλου με τίτλο «Η ψυχή της Ευρώπης».
 
Στην εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, παρέστησαν και ανέπτυξαν εισηγήσεις ο Διευθυντής και Εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα κ. Γεώργιος Κασιμάτης, ο βουλευτής κ. Γεράσιμος Αρσένης και ο καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο κ. Χριστόδουλος Γιαλλουρίδης, ενώ συντονιστής της συζήτησης ήταν ο δημοσιογράφος κ. Κωνσταντίνος Ζούλας.
 
Μετά την ανάγνωση μηνύματος από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Χριστόδουλο, ανέπτυξε την εισήγησή του ο Υπουργός Δημοσίας Τάξεως, ο οποίος ανέφερε τα ακόλουθα:
 
«[…] Ο κύριος Ζούλας έθεσε το ζήτημα επιθετικά, όπως είναι το δημοσιογραφικό έθος. Μας θύμισε την βασική ένσταση, ’’δικαιούται να παρεμβαίνει επί παντός επιστητού ο Αρχιεπίσκοπος ή ο Παπάς;’’
 
Απάντηση. Είναι κοινός τόπος να αναγνωρίσουμε την αρχέγονη αλήθεια ότι το θρησκευτικό φαινόμενο, το εκκλησιαστικό φαινόμενο είναι κατά βάση κοινωνικό φαινόμενο, αξιακό φαινόμενο, πολιτιστικό και πολιτικό φαινόμενο. Δεν μπορεί να νοηθεί, εγώ τουλάχιστον δεν έχω τόσο δυνατές δογματικές θεολογικές γνώσεις, δεν μπορεί να νοηθεί μονήρες θρησκευτικό ή εκκλησιαστικό φαινόμενο. […]
 
[…] Αλλά πάω σε άλλη προσαρμογή, πάλι στο ίδιο θεώρημα, τί κάνει ο παπάς. Ομιλεί κοινωνικά και πολιτικά. Ναι! Γιατί έτσι έκαναν οι Τρεις Ιεράρχες. Τί άλλο έκανε ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος όταν έλεγε «πάλιν η Ηρωδιάς μαίνεται, πάλιν την κεφαλήν του Ιωάννη ζητεί επί πίνακι». Δριμύτατη κριτική.
 
Δεν ήταν πολιτική πράξη; Ευθέως πολιτική πράξη. Δεν ήταν μία  προσπάθεια να ευθυγραμμισθεί ο αυτοκρατορικός τρόπος, το φέρεσθαι προς τους αξιακούς κανόνες του Χριστιανισμού; […]
 
[…] Το θέμα μας είναι η ίδια η προαιρετικότητα. Το ίδιο το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού, προαιρετικά. Και βεβαίως αυτό δεν είναι έξω από την εποχή ή από τα ρεύματα τα πνευματικά και τα πολιτικά, διότι δεν ξέρω τι θα κάνει η μόδα ¨του αύριον¨. Και θα έρθουν οι ίδιοι οι τιμητές οι οποίοι σήμερα μου λένε «εις το πυρ το εξώτερον η εκδοχή της αναγραφής του θρησκεύματος».
 
Έτσι έλεγαν και για την εθνικότητα. Η εθνικότητα ¨ήρθε¨ από την κυρίαρχη ιδεολογία, από την πρόταση την ευρωπαϊκή να αναγράφεται! Ποιός μου λέει ότι η ανάγκη των πραγμάτων, κατά προέκταση των βιομετρικών και των άλλων δεδομένων, δεν συμπεριλάβει και την προαιρετικότητα της αναγραφής του θρησκεύματος στο δελτίο της ευρωπαϊκής ταυτότητας;
 
Συνεπώς οι ενιστάμενοι ας είναι λιγάκι συγκρατημένοι! Εμείς δεν είμαστε τόσο φανατικοί! […]
 
[…] Εγώ θέλω να σημειώσω ότι συμμερίζομαι απόλυτα την απολεσθείσα ευκαιρία και έχω κάτι αισιόδοξο και δεν θα μακρύνω το λόγο. Πολύ αισιόδοξο. Η απολεσθείσα ευκαιρία είναι ένα παράπονο κρυφό δικό μου, υπαινικτικά του Αρχιεπισκόπου ότι σβήστηκε από το προοίμιο της Συνταγματικής Συνθήκης ο ορισμός της Δημοκρατίας κατά Θουκυδίδη. 
                           
Εκεί είχε γράψει ο φίλος μας και φωτισμένος Ζισκάρ Ντ’ Εστέν στο προοίμιο το «Χρώμεθα γαρ Πολιτεία ου ζηλούσι τους των πέλας νόμους. Παράδειγμα δε μάλλον αυτοί ή μιμούμενοι εταίρους. Δημοκρατία γαρ τούτο κέκληται, γιατί δεν κυβερνάνε οι λίγοι αλλά οι πολλοί». 
                           
Αυτό σβήστηκε και δεν το κρύβω, είναι το κρυφό παράπονό μου, γιατί; Κάποιοι είχαν αντιρρήσεις οι οποίες δεν ισχύουν, ότι αντί για την μέτρηση του ποσοτικού κριτηρίου του Δήμου της Δημο-κρατίας, έχουμε και το θεσμικό οικοδόμημα που μπορεί να χωράει σε διοικητικές ρυθμίσεις και πολιτικές θεσπίσεις χωρίς το κριτήριο του Δήμου.    
 
Είναι λάθος! Όσα θεσμικά εποικοδομήματα και αν φτιάξουμε δεν μπορεί να ακυρώσουν το κριτήριο του Δήμου, των πολλών που κυβερνούν! […]
 
[…] Ότι στην καινούργια συζήτηση που επιχειρείται για την ανακίνηση της σύνταξης-κύρωσης του νέου Συντάγματος, της Συνταγματικής Συνθήκης της Ευρώπης, λαμβάνεται πρωτοβουλία στην Γερμανική προεδρία στην επικείμενη από Σόϊμπλε και ?νγκελα Μέρκελ την Καγκελάριο, για να περιληφθεί η αναφορά του θρησκευτικού κριτηρίου στο αξιακό σύστημα της Ευρώπης, του Χριστιανισμού, ως στοιχείο της ευρωπαϊκής ταυτότητας.
                           
Και το υποδεχόμαστε με ενθουσιασμό! Δηλαδή, σας το προαναγγέλλω, θα είναι κάτι ευχάριστο. Διότι τελεί υπό την κοινότατη παραδοχή, την κοινή παραδοχή, αυτή η ρήτρα, αυτό το βιβλίο, αυτή η ενημέρωση που μας κάνει ο Αρχιεπίσκοπος, υπό την κοινή παραδοχή ότι δεν έχουμε καμία επιθετικότητα προς τις άλλες θρησκείες, απολύτως καμία. Μια αγκαλιά έχουμε και για τις άλλες θρησκείες υπό τον όρο ότι διατηρούμε το δικαίωμα να αυτοπροσδιοριζόμεθα. […] 

[…] Έτσι λοιπόν, είναι πολύτιμο να ξέρουμε τη σχέση και να οργανώνουμε το φέρεσθαι με αυτή τη σχέση της ενορίας με τον οικουμενισμό. Τα χαρακτηριστικά μας της ανθρώπινης, βιολογικής και κοινωνικής βιοποικιλότητας να είμαστε Έλληνες και θέλουμε να συνυπάρχουμε θαυμάσια με τον Ιταλό ή και με τον Μουσουλμάνο. Φεύγω και από το εθνικό και το θρησκευτικό. […] 

                                

 

Για περισσότερες πληροφορίεςΤηλ. :210 6977505
Fax :210 6929764
e-mail :elasgrty@mopo.gr

          

Τελευταίες Αναρτήσεις