Σα 8 Φεβρουαρίου 25
ΑρχικήΒουλγαράκης ΑρχείοΒουλγαράκης 200528-01-2005:Συνέντευξη του Υπουργού Δημόσιας Τάξης στον τηλεοπτικό σταθμό ΝΕΤ και στην εκπομπή «Ζουμ στα πρόσωπα και στα γεγονότα»

28-01-2005:Συνέντευξη του Υπουργού Δημόσιας Τάξης στον τηλεοπτικό σταθμό ΝΕΤ και στην εκπομπή «Ζουμ στα πρόσωπα και στα γεγονότα»

Αθήνα, 30/1/2005

 

Ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης, κ. Γιώργος Βουλγαράκης παραχώρησε την Παρασκευή (28-1-2005) συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό ΝΕΤ και στην εκπομπή «Ζουμ στα πρόσωπα και στα γεγονότα».

Ακολουθούν αποσπάσματα της συνέντευξης αναφορικά με:

Αγροτικές κινητοποιήσεις

«Νομίζω ότι με τους αγρότες υπάρχει μια πολύ μεγάλη διαδικασία συζήτησης, την οποία την έχετε παρακολουθήσει και εσείς φαντάζομαι μέσω του δημοσιογραφικού σας λειτουργήματος και την έχει παρακολουθήσει κι ο ελληνικός λαός. Έχει εξηγηθεί λοιπόν, με πολύ μεγάλη λεπτομέρεια όλο το πλέγμα της αγροτικής πολιτικής και όλοι οι περιορισμοί, στους οποίους υπόκειται η ελληνική πολιτεία, αλλά και η οικονομία μας με βάση κάποιες δυνατότητες οι οποίες υπάρχουν. Όλοι μπορούν να εγγυηθούν με κάποιο τρόπο ότι τα πράγματα έχουν ένα όριο, άλλωστε σας θυμίζω ότι και η αξιωματική αντιπολίτευση εκφράζει ακόμη και σήμερα κάποιο παρόμοιο πολιτικό επιχείρημα, αναγνωρίζοντας ότι ενδεχομένως υπάρχουν κάποια όρια στην υπόθεση αυτή.

Συνεπώς, θέλω να πω ότι το 80% σχεδόν του πολιτικού κόσμου αντιλαμβάνεται τα όρια και τους περιορισμούς που θέτει η  Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και η Ελληνική οικονομία αυτή καθ? αυτή. Το ζήτημα στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι, θα μπορούσε να γίνει κάτι διαφορετικό και δε γίνεται; Δηλαδή θα μπορούσε η Ελληνική Κυβέρνηση να δώσει και δε δίνει; Θα μπορούσε η Ευρωπαϊκή Ένωση να εγκρίνει και δεν εγκρίνει; Θα μπορούσε ο κ. Καραμανλής να μοιράσει απλόχερα και δεν μοιράζει;

Πολιτικά εγώ είμαι πεπεισμένος ότι θα βρεθεί ένα modus vivendi στην υπόθεση αυτή και νομίζω ότι θα υπάρξει κάποιου είδους συνεννόηση, η οποία  θα απεγκλωβίσει όλες τις πλευρές. Εγώ δεν είμαι αρμόδιος να συζητήσω θέματα, τα οποία ουσιαστικά ανήκουν στην αρμοδιότητα του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης.

Έχω μια πολύ μεγάλη εμπειρία όλα αυτά τα χρόνια ιστορικά, από διαμαρτυρίες, από διαδηλώσεις από διάφορες εκδηλώσεις οι οποίες έχουν στο παρελθόν οδηγήσει σε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Νομίζω λοιπόν ότι και οι ίδιοι οι αγρότες πρέπει να  αντιληφθούν, ότι η διαμαρτυρία είναι σωστή και θεμιτή για κάθε τάξη, μέχρι του σημείου που να μην δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στο κοινωνικό σύνολο και συνεπώς σε αυτούς τους ίδιους.

Βεβαίως η πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης είναι να μην χρησιμοποιηθούν σκληροί μηχανισμοί και να μην δημιουργηθούν εντάσεις.

Τώρα εάν ας πούμε η Κυβέρνηση βρεθεί μπροστά σε μία κατάσταση η οποία ενδεχομένως θα σημαίνει γενικευμένη σύρραξη ή κρίση, αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Αλλά ελπίζω δε θα φτάσουμε εκεί, δεν είναι αυτός ο σκοπός μας.

Αν η Κυβέρνηση  είχε  αποφασίσει να επέμβει δυναμικά στην υπόθεση, θα είχε μετακινήσει εδώ και καιρό αντίστοιχες δυνάμεις οι οποίες θα είχαν καταλάβει καίριες θέσεις, θα είχαν δημιουργήσει αντίστοιχα φράγματα, θα είχαν εν πάση περιπτώσει  δημιουργήσει μια τέτοια εχθρική ατμόσφαιρα προς οποιαδήποτε κατάληψη, το οποίο φυσικά θα σηματοδοτούσε ενδεχομένως μια γενικευμένη σύρραξη ή εν πάση περιπτώσει άλλου είδους κλίμα από αυτό το οποίο έχουμε σήμερα. Δεν είναι αυτή η πρόθεσή μας.

Κάθε οργανωμένη κοινωνία χρειάζεται να έχει δυνάμεις αποκατάστασης της τάξεως, για να αποκαθιστά την τάξη όποτε αυτό χρειάζεται, αλλά γενικά εγώ πιστεύω ότι το καλύτερο πράγμα είναι να καταλήγει κανείς μέσω του  διαλόγου, μέσω συζήτησης, η οποία να αναδεικνύει και πολιτισμικά στοιχεία και να αποφεύγει παρεμβάσεις οι οποίες ενδεχομένως δε βοηθάνε στο να λυθεί κάποιο πρόβλημα και παράλληλα έχουν και παράπλευρο κόστος».
 

Δημοσιογράφοι- μυστικά κονδύλια

«Στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, και είμαι απολύτως κατηγορηματικός γι? αυτό, δεν υπάρχουν δημοσιογράφοι οι οποίοι πληρώνονται κάτω από το τραπέζι, ούτε υπάρχουν μυστικά κονδύλια τα οποία να δίδονται γι? αυτό το πράγμα. Όπως επίσης δεν υπάρχουν και τα λεγόμενα pay rolls, για τα οποία έχει γίνει πολύ κουβέντα και σας το λέω μετά λόγου γνώσεως.

Τα τελευταία χρόνια στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης έχει γίνει μία πολύ μεγάλη και προσεκτική προσέγγιση θα έλεγα αυτών των ειδικών κονδυλίων και εάν κάποια στιγμή χρειαστεί μπορεί να είναι στη διάθεση ειδικών επιτροπών οι οποίες θα  ερευνήσουν το θέμα.
Δεν ξέρω στα άλλα Υπουργεία, δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω, γιατί ξέρετε ο κάθε Υπουργός έχει μια περιορισμένη προσέγγιση των θεμάτων. Δεν υπάρχουν στο Υπουργείο μας τέτοιου είδους pay rolls.

Νομίζω ότι οι συνδικαλιστικοί φορείς, σε συνεργασία με τα Υπουργεία μπορούν αυτά τα θέματα να τα βγάζουν στο φως κι όσο περισσότερο φως δίδεται σε αυτές τις διαδικασίες, τόσο περισσότερη είναι και η ισορροπία που αποκαθίσταται στο πολιτικό μας σύστημα.

Για να επανέλθω στο δικό μου το κομμάτι, να σας πω ότι το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης θέλω να υπερηφανεύομαι ότι έχει ένα από τα καλύτερα Γραφεία Τύπου που έχουν Υπουργεία. Αυτός είναι κι ο λόγος που εγώ στο γραφείο μου, στο πολιτικό γραφείο του Υπουργού, δεν έχω αμειβόμενο δημοσιογράφο, κανένα. Χρησιμοποιώ το μηχανισμό που βρήκα στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης αυτούσιο ως έχει. Και μάλιστα, έχω δώσει την κατεύθυνση να ενδυναμωθεί αυτός ο μηχανισμός μέσα από το Σώμα, από τις Σχολές των Αξιωματικών, διότι πράγματι μπορεί το Υπουργείο να δρα με αυτό τον τρόπο, και με ενδιαφέρει πάρα πολύ να δρα θεσμικά και διαχρονικά, ανεξάρτητα από Υπουργό, ανεξάρτητα από Κυβερνήσεις. Τώρα, αν εγώ θέλω στο πολιτικό μου γραφείο, ως βουλευτής πλέον, να έχω μια δική μου προσέγγιση δημοσιογραφική, αυτό είναι άλλο θέμα, το οποίο αφορά εμένα ως πολιτικό, ως βουλευτή πλέον, που είναι άλλο θέμα. Αλλά το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, θέλω να είμαι απολύτως καθαρός, δεν έχει κανενός είδους εμπλοκή στην υπόθεση αυτή».

Τρομοκρατία

«Δεν εξαφανίζεται ποτέ το φαινόμενο αυτό από μία χώρα, όπως δεν εξαφανίζονται όλα τα πολιτικά φαινόμενα. Δηλαδή είναι λάθος ανάγνωση να πει κανείς ότι επειδή εξαρθρώνεις έναν μηχανισμό ο οποίος για πολλές δεκαετίες είχε ταλαιπωρήσει την Ελλάδα, σημαίνει πως το φαινόμενο αυτό ξεριζώνεται άπαξ και δια παντός από τη χώρα αυτή. Δεν είναι έτσι.

Η εξάρθρωση της 17Ν και του Ε.Λ.Α. ήταν μια πολύ μεγάλη υπόθεση για την ελληνική πολιτική ζωή, διότι την είχε ταλαιπωρήσει πάρα πολλές δεκαετίες και την κρατούσε και σε πολύ μεγάλο βαθμό όμηρο. Συνεπώς, ήταν μια πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία. Το γεγονός ότι ο εκτελεστικός βραχίονας έχει εξαρθρωθεί είναι δεδομένο, διότι έχουν ταυτοποιηθεί τα περισσότερα εγκλήματα με τους δολοφόνους.

Βέβαια, εκκρεμότητες υπάρχουν και οι φάκελοι παραμένουν ανοιχτοί, διότι υπάρχουν ως γνωστόν ορφανά αποτυπώματα και έλλειψη διαφόρων στοιχείων όπως η σφραγίδα, η γραφομηχανή, το περίφημο 45αρι. Η υπόθεση θα κλείσει μόνο όταν όλα τα ευρήματα τα οποία έχουμε με κάποιο τρόπο ταυτοποιηθούν.

Η τελευταία περίοδος ήταν μία περίοδος, στην όποια δεν είχαμε μεγάλα τρομοκρατικά περιστατικά, υπήρξε βέβαια μια εξτρεμιστική παρουσία, μικρής ισχύος εκρηκτικοί μηχανισμοί, γκαζάκια κ.λπ. Το θέμα της δολοφονίας του ειδικού Φρουρού ήταν ένα θέμα το οποίο αυτόματα έφερε στην επιφάνεια τη συζήτηση για την τρομοκρατία λόγω της σημειολογίας του. Θέλω να πιστεύω ότι μιλάμε για μία εντελώς, αν είναι τρομοκρατικό φαινόμενο, νέα προσέγγιση.

Και γιατί το λέω αυτό, το λέω διότι στην περίπτωση αυτή έχουμε πολλά στοιχεία που μπορεί κανείς να πει ότι είναι και πάρα πολλά που μπορεί κανείς να πει πως δεν είναι τρομοκρατία. Ας πούμε, ο τρομοκράτης σκοτώνει και η δολοφονία είναι ένα μέσο του να δημοσιοποιήσει κάποιες απόψεις. Στην περίπτωση αυτή, δεν το είχαμε αυτό. Συνήθως, όταν υπήρχε δολοφονία στο παρελθόν υπήρχε μία προκήρυξη πάνω στο πτώμα ή υπήρχε μια δημοσιοποίηση κ.λπ. Αυτό δεν το είχαμε. Βέβαια μπορεί κάποιος να πει ότι αυτό μπορεί να σημαίνει κάποιο αργότερο άλλο χτύπημα, υπάρχει και αυτή η άποψη. Ο τρομοκράτης επίσης χρησιμοποιεί ας πούμε ένα όπλο σαν ταυτότητα, εδώ είχαμε τη χρησιμοποίηση παραπάνω από ένα. Βέβαια μπορεί κάποιος να πει ότι αν είναι τρομοκρατία οι άνθρωποι αυτοί έβαλαν δυο τρεις ανθρώπους ας πούμε για να τους ενοχοποιήσουν και να εξασφαλίσουν μια καλύτερη σιωπή. Εγώ πάντως αυτό που θέλω να συγκρατήσουμε από την εκπομπή μας είναι ότι εμείς την υπόθεση αυτή στο Υπουργείο τη μετράμε πάρα πολύ σοβαρά.

Δε θέλω να κάνω τώρα μεγάλη συζήτηση για το θέμα αυτό, γιατί αντιλαμβάνεστε ότι έχω και κάποιους περιορισμούς να το προσεγγίσω δημόσια, αυτό όμως που θέλω να πω είναι ότι για μας όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, προσεγγίζουμε το θέμα με τη σοβαρότητα που από μόνο του θέτει. Νομίζω ότι κάποια στιγμή θα υπάρξουν απαντήσεις, δεν ξέρω αν θα είμαι εγώ αυτός που θα τις δώσει ή αν θα είναι άλλος πολιτικός προϊστάμενος, αυτό πάντως που θέλω να πω είναι ότι η Ελληνική Αστυνομία δεν είναι σήμερα στο σημείο που ήταν πριν από κάποια χρόνια, εκπαιδεύτηκε, διδάχτηκε από τα λάθη της, έμαθε και λειτούργησε και περισσότερο αν θέλετε επαγγελματικά.

 Επίσης, η Ελληνική Αστυνομία θέλω να πιστεύω ότι έχει απαλλαγεί από ένα κομματισμό, ο οποίος ενδεχομένως ακύρωνε τη δράση διαφόρων ανθρώπων που είχαν πραγματική αξία. Υπερηφανεύομαι να λέω ότι οι τελευταίες κρίσεις που έγιναν, έγιναν χωρίς να γίνει ούτε μια ερώτηση στη Βουλή. Είμαι υπερήφανος, γιατί στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης υπάρχει μία διαχρονική συνέχεια η οποία οδηγεί σε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Το ζήσαμε αυτό και στη διαχείριση της περιόδου της 17 Νοέμβρη, δηλαδή του Πολυτεχνείου, και στη λεωφορειοπειρατεία πρόσφατα. Πώς, δηλαδή, μπόρεσε ένας μηχανισμός να κινητοποιηθεί με βάση συγκεκριμένο σχέδιο με αρχή μέση και τέλος.

Πριν πάω στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης δεν είχα ασχοληθεί καθόλου με το θέμα της τρομοκρατίας. Αν θέλετε να σας το πω διαφορετικά, δεν είχα ασχοληθεί ενδελεχώς, σε πολύ βαθιές αστυνομικές προσεγγίσεις του ζητήματος, διότι δεν είχα ποτέ και καμία εμπλοκή σε καμία αρμόδια επιτροπή της Βουλής, είχα μια γενική εικόνα σαν πολιτικός,  όπως όλοι έχουν. Η πρώτη φορά που ασχολήθηκα πολύ ήταν όταν εγώ υπέστην το πρόβλημα, όταν δηλαδή παραλίγο να μου κάψουν τα παιδιά μου και τη γυναίκα μου στο σπίτι σαν να ήταν κουκουνάρια.

Το θέμα της τρομοκρατίας κ. Παπαπαναγιώτου είναι φαινόμενο το οποίο αντιμετωπίζουν όλες οι κοινωνίες και όλες οι δημοκρατίες σε διαφορετικό επίπεδο, με διαφορετική ένταση και διαφορετικές εκφράσεις και ειδικά οι ευρωπαϊκές κοινωνίες, όπου το στοιχείο της πολιτικής είναι και πιο πολύ έτσι ιστορικά φορτισμένο, έχουν περάσει μέσα από φάσεις οι οποίες έχουν δημιουργήσει και πάρα πολλά προβλήματα στη σταθερότητα των πολιτικών συστημάτων. Σας θυμίζω την Ιταλία, την Ισπανία, Γαλλία παλαιότερα, Γερμανία και ούτως καθ? εξής. Η Ελλάδα σε σχέση με αυτές τις χώρες σήμερα είναι σε πάρα πολύ καλύτερο σημείο. Θέλω να επαναλάβω κι αυτό που σας λέω έχει το νόημα του, η Ελληνική Αστυνομία έχει μία πάρα πολύ μεγάλη εμπειρία, έχει αποκτήσει μία πάρα πολύ καλή μεθοδολογία και έχει και μία πολύ καλή συστηματική προσέγγιση, η οποία νομίζω σήμερα ας πούμε σε οποιαδήποτε ανάλογη περίπτωση την ξεκινάει από μία πολύ καλύτερη βάση».
  

Κώδικας Δεοντολογίας- Αναμόρφωση Πειθαρχικού Δικαίου

«Αντιλαμβάνεστε ότι μέσα σε ένα δείγμα 55.000 ανθρώπων, που υπηρετούν, υπάρχουν οι καλοί, οι λιγότερο καλοί, υπάρχουν και οι κακοί, υπάρχουν διάφοροι χαρακτήρες. Είναι δηλαδή ένα σύνολο ανθρώπων τόσο πολυπληθές που προφανώς έχει μέσα του και ανθρώπους που δεν λειτουργούν με βάση αυτό που ο καθένας από εμάς θεωρεί ως ενδεδειγμένο σε κάθε περίπτωση. Αυτό βέβαια δεν απαλλάσσει την πολιτεία από την βασική της υποχρέωση ως προς τους πολίτες, η οποία είναι ποια; Πρώτον αποτελεσματικότητα, δεύτερον δημοκρατικότητα ,δημοκρατία και σεβασμός και τα δυο αυτά είναι συστατικά στοιχεία της Αστυνόμευσης, γιατί εάν ένα από τα δυο λείψει, τότε δεν μιλάμε για πλήρη παροχή υπηρεσιών, αλλά μιλάμε είτε για φασιστικές μεθοδεύσεις, είτε για ηλίθιες προσεγγίσεις που δεν οδηγούνε κάπου. Επειδή  αυτό το πράγμα απασχολεί και εμάς σε πολιτικό επίπεδο, δημιουργήσαμε προ τριμήνου τον ?Κώδικα δεοντολογίας των Αστυνομικών?, με τον οποίο οι αστυνομικοί αυτοδεσμεύονται. Δεύτερον αναμορφώνουμε το πειθαρχικό δίκαιο της Αστυνομίας. Πολύ σημαντική παρέμβαση, αίτημα 30 και πλέον ετών γιατί κ. Παπαπαναγιώτου υπάρχουν αστυνομικοί οι οποίοι έχουν καταδικαστεί για διάφορες δραστηριότητες τους, οι οποίοι για δικονομικούς λόγους αθωώθηκαν σε δεύτερο βαθμό και επανήλθαν στη συνέχεια και υπηρετούν, παρά το γεγονός ότι έχουν διαπράξει τεράστιας σημασίας κακουργήματα πολλές φορές. Σήμερα λοιπόν με την αναμόρφωση του πειθαρχικού δίκαιου της Αστυνομίας, προσπαθούμε να βρούμε τέτοιες δικλείδες, έτσι ώστε ο πολίτης να μην είναι έρμαιο του κακού αστυνομικού αλλά να είναι προστατευομένος του καλού αστυνομικού, αυτού δηλαδή που έχει δημοκρατική αντίληψη, δημοκρατική νοοτροπία, σεβασμό και ευγένεια και φυσικά αποτελεσματικότητα.

Επίσης, θέλω να σας πω ότι έχω εντυπωσιαστεί, διότι στον χώρο της Ελληνικής Αστυνομίας έχω δει πολύ καλούς επιστήμονες, οικογενειάρχες, ανθρώπους με δημοκρατικό φρόνημα, επαγγελματίες με αποτελεσματικότητα στο έργο τους  και πρέπει να σας εξομολογηθώ ότι έχω αλλάξει την άποψη μου για το σύνολο της  Αστυνομίας. Από την άλλη πάλι πλευρά, ένα τόσο μεγάλο σύνολο έχει και τις παραφωνίες του, οι οποίες πρέπει να απομονωθούν».

Εγκληματικότητα

«Σε γενικό επίπεδο η Ελλάδα έχει την μικρότερη εγκληματικότητα από όλες τις χώρες της Ευρώπης. Ειδικότερα, η Ελλάδα δεν έχει τα φαινόμενα που αντιμετωπίζουν άλλες μεγάλες χώρες της Ευρώπης ή και μικρότερες ακόμα, π.χ. πριν από 2 μήνες είχε απασχολήσει την δημοσιότητα η υπόθεση του βιαστή με το κατσαβίδι.

Μου είχε κάνει τότε εντύπωση η ένταση της δημοσιοποίησης του φαινόμενου και με πρόχειρη έρευνα ανακάλυψα ότι σε ένα μόνο βράδυ στη Ρώμη μπορεί να γίνονται 17, 18 ή 19 βιασμοί, ενώ στην Ελλάδα μόνο ένας.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το αίσθημα του πολίτη για ασφάλεια αλλάζει, είναι βασική υποχρέωση να υπάρξει μια απάντηση της πολιτείας σε αυτό. Είναι δεδομένο ότι η Ελλάδα δεν είναι η Ελλάδα που ξέραμε πριν από κάποιες δεκαετίες,  διότι η κοινωνία μας είναι  απρόσωπη, οι άμυνες οι οποίες υπήρχαν δεν είναι οι ίδιες, είναι τελείως διαφορετικές, η εγκληματικότητα έχει αλλάξει μορφή, η βιαιότητα πραγματικά έχει αναδείξει άλλες παραμέτρους  και η μάχη με το έγκλημα δεν σταματάει ποτέ.  Θέλω να ελπίζω ότι η Ελληνική Αστυνομία βελτιωμένη οδηγείται σε καλύτερα αποτελέσματα. Χρειάζεται πολύ συστηματική προσπάθεια.

Είναι δεδομένο ότι για να μπορέσει να απαντήσει η πολιτεία στο έγκλημα χρειάζονται δυο πράγματα: οι άνθρωποι και τα μέσα. Οι άνθρωποι είναι δεδομένοι, δεν μπορείς να έχεις 500.000 αστυνομικούς, διότι αυτό πλέον αλλάζει την μορφή του πολιτεύματος, κάνεις μια χώρα αστυνομοκρατούμενη. Τα μέσα πάλι με την σειρά τους συνεισφέρουν με κάποιο τρόπο. Λοιπόν, όλα αυτά τα πράγματα είναι βέβαιο ότι έπαιξαν το ρόλο τους. Ας πούμε, την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, στην Αθήνα, σας λέω πρόχειρα, οι υποθέσεις ναρκωτικών είχαν υποχώρηση κατά 90%, χωρίς να γίνουν επιχειρήσεις ?σκούπας?.

Η Ελληνική Αστυνομία δεν έχει στόχο τον χρήστη. Τον χρήστη τί να τον κάνει η Αστυνομία; Τον έπιασες, ωραία να τον πας στο Αστυνομικό Τμήμα και μετά; Θα γίνει καλά; Δεν είναι το νόημα αυτό. Η Ελληνική Αστυνομία έχει ως στόχο να πιάσει τις μεγάλες ποσότητες, τους εμπόρους, τους διακινητές. Να πιάσει αυτούς που δημιουργούν αυτήν την αγορά, χθες μάλιστα ανακοινώθηκε μια πολύ μεγάλη επιτυχία σε ένα γνωστό στέκι της Αθήνας, υπάρχουν και άλλες οι οποίες έρχονται, σας το προαναγγέλλω.

Έχω την αγωνία που έχουν όλοι οι γονείς και οικογενειάρχες σ? αυτό τον τόπο. Τα ναρκωτικά είναι μια πολύ σκληρή υπόθεση και απευθύνεται σε όλους. Χρειάζεται εκ μέρους μας ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση και χρειάζεται αποτελεσματικότητα. Υπάρχει έμφαση στο κομμάτι αυτό. Θέλω να ελπίζω ότι θα πάμε σε καλύτερα αποτελέσματα.

?.καταρχήν να συμφωνήσω μαζί σας ότι υπάρχει μια συγκέντρωση της εγκληματικότητας σε κάποιες περιοχές. Αυτό είναι αλήθεια που λέτε. Βέβαια, επιτρέψτε μου να πω, το είπα και στην αρχή, υπάρχει περισσότερο εγκληματοφοβία παρά πραγματικό έγκλημα στην Ελλάδα.

Δηλαδή δεν είναι η περίπτωση της Ελλάδος, η χώρα εκείνη η οποία έχει τα ακραία φαινόμενα, τα οποία υπάρχουν αλλού. Βέβαια δε σημαίνει αυτό ότι δεν πρέπει να υπάρξουν απαντήσεις σε προβλήματα τα οποία ούτως ή άλλως υφίστανται. Είναι αλήθεια αυτό. Κάνω μια συστηματική προσέγγιση, πιστεύω στην έξυπνη αστυνόμευση. Θεωρώ δηλαδή ότι η επέκταση των Τμημάτων Ασφαλείας μπορεί να εξιχνιάσει εγκλήματα τα οποία στο παρελθόν έμεναν ανεξιχνίαστα. Τα Τμήματα Ναρκωτικών επίσης, μπορούν να οδηγήσουν κάπου, η αναδιάρθρωση της Αστυνομίας που επιχειρούμε σημαίνει ότι άνθρωποι θα ασχοληθούν σε συγκεκριμένους ρόλους που δεν υπήρχαν».

Ανασχηματισμός – Δημοτικές εκλογές

«?Να το κλείσουμε αυτό το θέμα, ώστε να μην ξανατεθεί. Δε με ενδιαφέρει η Δημαρχία, με ενδιαφέρει να είμαι στην Κυβέρνηση ή στη Βουλή, αν το πει ο Πρόεδρος, γιατί είναι αρμοδιότητά του να αποφασίσει που θα είναι ο καθένας. Εμένα με ενδιαφέρει να κάνω καλά τη δουλειά μου, όπου και να? μαι. Και δε νομίζω ότι κάποιος πρέπει να έχει ειδικότητα για να πάει σε κάποιο Υπουργείο να κάνει κάτι. Απόδειξη αυτού που σας λέω ότι εγώ με το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης  δεν είχα καμία απολύτως σχέση.

Εγώ δουλεύω με προοπτική τετραετίας. Ο Πρωθυπουργός μου έκανε την μεγάλη τιμή να μου εμπιστευτεί ένα συγκεκριμένο χώρο ευθύνης. Οφείλω να λειτουργήσω θεσμικά και να πάω την υπόθεση παραπέρα, αν τα καταφέρω. Με ενδιαφέρει να είμαι αποτελεσματικός, δε με ενδιαφέρει να είμαι δημοφιλής με ενδιαφέρει να είμαι αποτελεσματικός και ως εκ τούτου ενδεχομένως δημοφιλής.

Συνεπώς, είναι θέμα του Πρωθυπουργού τί θα πει. Να σας πω πάντως ότι εμένα μου αρέσει το Υπουργείο που είμαι».

Τελευταίες Αναρτήσεις