Με αφορμή την αναμενόμενη ιδιαίτερα αυξημένη μετακίνηση οχημάτων την περίοδο των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανίων στο οδικό δίκτυο της χώρας (από 21-12-2007 έως και 6-1-2008), σχεδιάσθηκε η ανάπτυξη και εφαρμογή αυξημένων μέτρων Τροχαίας που θα έχουν ως στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων, σε συνδυασμό με τον έλεγχο της παραβατικής συμπεριφοράς των οδηγών. Ειδικότερα : Κατά μήκος της Εθνικής Οδού Πατρών Κορίνθου Αθηνών Θεσσαλονίκης Ευζώνων και του δευτερεύοντος Εθνικού δικτύου Ρίου Αντίρριου Ιωαννίνων, Θεσσαλονίκης Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκης Σερρών, Θεσσαλονίκης Καστοριάς, Θεσσαλονίκης Έδεσσας Φλώρινας, Κορίνθου Τριπόλεως Καλαμάτας θα υπάρχει συνεχής παρουσία περιπολικών οχημάτων, εστιάζοντας τη δράση τους στα σημεία που παρουσιάζουν υψηλό δείκτη ατυχημάτων. Στο αστικό δίκτυο και στους χώρους των αγορών-εμπορικών κέντρων, σταθμών λεωφορείων, τρένων, λιμανιών, οδικών κόμβων, ρυθμιστές πεζοί τροχονόμοι και περιπολίες οχημάτων θα διευκολύνουν το επιβατικό κοινό με τη συνδρομή υπηρεσιακών γερανών για την μεταφορά οχημάτων, όπου απαιτηθεί. Πεζοί τροχονόμοι στα Διόδια θα παρέχουν πληροφορίες και θα διευκολύνουν την κυκλοφορία των διερχόμενων. Παράλληλα, ελικόπτερα της Ελληνικής Αστυνομίας θα υπερίπτανται στους άξονες Αθηνών Κορίνθου και Αθηνών Λαμίας για τον αποτελεσματικότερο συντονισμό των μέτρων και επιτήρηση της κυκλοφορίας. Στο σχεδιασμό για τη μετακίνηση των εκδρομέων με ασφάλεια σε όλο το οδικό δίκτυο, θα συμμετέχουν όλες οι κατά τόπους Υπηρεσίες Τροχαίας καθώς και τα Τμήματα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων, οι ειδικές ομάδες ελέγχου (Ο.Ε.Π.Τ.Α.), συμβατικά αυτοκίνητα και δίκυκλα, με σκοπό τη διευκόλυνση και επιτήρηση της κυκλοφορίας, την παροχή βοηθειών και πληροφοριών, την επισήμανση και βεβαίωση των επικίνδυνων παραβάσεων που οδηγούν σε ατυχήματα, ενώ τις νυκτερινές και πρώτες πρωινές ώρες, που παρατηρείται αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, θα πυκνώσουν τα συνεργεία ελέγχου μέθης. Στην περιοχή του Μαλιακού, λόγω συνεχιζόμενων έργων διάνοιξης της Εθνικής Οδού και στο τμήμα από τη χ/θ 195 έως τη χ/θ 216,5 η κίνηση των αυτοκινήτων από τρεις (3) λωρίδες κυκλοφορίας θα γίνεται σε μονό στοίχο ανά κατεύθυνση, λόγω στενώσεων και παρακάμψεων στα σημεία 195, 204 έως 206 και 212 έως 214, με συνέπεια τη δημιουργία κυκλοφοριακών ανασχέσεων και την ύπαρξη βραδυπορίας, ελλείψει παράπλευρων οδών. Για την κυκλοφοριακή κατάσταση της περιοχής του Μαλιακού, οι οδηγοί θα μπορούν να ενημερώνονται στα τηλέφωνα : 22310-100, 22310-56800, 22350-31701, 22310-93900. Κατά την έξοδο και για την αποφυγή καθυστερήσεων, μετά από ενημέρωση, όσοι οδηγοί κατευθύνονται προς Δυτική Φθιώτιδα, Ευρυτανία, Τρίκαλα, Γρεβενά μπορούν να επιλέγουν την εναλλακτική διαδρομή Κάστρο Βοιωτίας Ορχομενός Τιθορέα Αμφίκλεια Μπράλος Δαμάστα Ηράκλεια Μοσχοχώρι Λαμία. Κατά την επιστροφή και εφόσον παρατηρηθεί μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, θα πραγματοποιηθεί εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων για τους προερχόμενους από Γρεβενά, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Ευρυτανία στην Π.Ε.Ο. Λαμίας Αθηνών μέσω Δαμάστα Μοσχοχώρι Ηράκλεια Μπράλος Αμφίκλεια Τιθορέα Ορχομενός Κάστρο Βοιωτίας. Οδικός χάρτης και φυλλάδια με οδηγίες για την εναλλακτική διαδρομή επιλογής, θα μοιράζονται στους οδηγούς στα Διόδια Σχηματαρίου.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να επιδειχθεί από τους οδηγούς κατά τη διέλευση από σημεία των Εθνικών δρόμων όπου παρατηρείται αυξημένη συχνότητα τροχαίων, κυρίως θανατηφόρων, ατυχημάτων. Αναλυτικός οδικός χάρτης. Παράλληλα, από τις Αστυνομικές Υπηρεσίες έχουν επισημανθεί στους αρμόδιους Φορείς (Δήμους, Νομαρχίες, Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.) τα σημεία των οδικών δικτύων της Χώρας που παρουσιάζουν φθορές και βλάβες, προκειμένου προβούν στην αποκατάστασή τους. Οδηγίες ασφαλούς οδήγησης :
Η οδήγηση δε συνοδεύεται από αλκοόλ. Η ταχύτητα και το αντικανονικό προσπέρασμα δεν προλαβαίνουν τη ζωή. Η χρήση ζώνης ασφαλείας, παιδικών καθισμάτων και προστατευτικού κράνους μειώνουν σε μεγάλο βαθμό τις δυσμενείς επιπτώσεις σε ένα ατύχημα. Η πολύωρη οδήγηση, η αϋπνία και η χρήση διεγερτικών σκευασμάτων ανοίγουν δρόμο στην επέλευση ατυχημάτων. Η χρήση του κινητού τηλεφώνου αποσπά την προσοχή, ιδιαίτερα στους Εθνικούς δρόμους που οι ταχύτητες είναι μεγάλες, και οδηγεί σε ανεπιθύμητες καταστάσεις. Οι συνεπιβάτες δεν αγγίζουν τον οδηγό. Οι κινήσεις του οδηγού πρέπει να είναι ελεύθερες. Οι επιβάτες να μη βγάζουν τα χέρια έξω από το αυτοκίνητο. Η υπερφόρτωση, πέραν του ότι προκαλεί μηχανική κόπωση στο αυτοκίνητο, επιβαρύνει την ασφαλή συμπεριφορά, σύμφωνα με τους κανόνες της φυσικής. Η βιασύνη είναι κοντινός εχθρός. Ο τεχνικός έλεγχος του αυτοκινήτου αποτελεί προτεραιότητα πριν από κάθε μεγάλο ταξίδι. Η λωρίδα έκτακτης ανάγκης δεν παραβιάζεται πλην της περίπτωσης βλάβης του οχήματος ή άλλης αιτίας αναγκαστικής ακινητοποίησης. Απαραίτητος ο εφοδιασμός και η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στις περιπτώσεις παγετού και χιονοπτώσεων.
|