Σα 8 Φεβρουαρίου 25
ΑρχικήΔελτία Τύπου 2008Δελτία Τύπου Απρίλιος 200816-04-2008: Σημεία χαιρετισμού του Υπουργού Εσωτερικών Καθηγητή Προκόπη Παυλόπουλου στην τελετή βράβευσης για τους καλύτερους τροχονόμους και επαγγελματίες οδηγούς...

16-04-2008: Σημεία χαιρετισμού του Υπουργού Εσωτερικών Καθηγητή Προκόπη Παυλόπουλου στην τελετή βράβευσης για τους καλύτερους τροχονόμους και επαγγελματίες οδηγούς της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΛ: 210 6977505
 

Αθήνα, 16 Απριλίου 2008

«I.        Είναι μεγάλη χαρά για μένα να παρευρίσκομαι στη σημερινή τελετή βράβευσης των καλύτερων τροχονόμων και επαγγελματιών οδηγών για το έτος 2007 που διοργανώνει, εδώ και 44 χρόνια, η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ). Η προσφορά της ΕΛΠΑ, από το 1924 ως σήμερα, υπήρξε και παραμένει σημαντική ιδίως σε ό,τι αφορά την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, την προώθηση του τουρισμού, την προστασία του περιβάλλοντος από τους ρύπους των οχημάτων, καθώς και την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό με την ανάληψη διοργάνωσης διεθνών αγώνων αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας, όπως είναι «το Ράλλυ Ακρόπολις», το οποίο διοργανώνεται ήδη από το 1952.
 
 
Η βράβευση των καλύτερων τροχονόμων για το έτος 2007 αποτελεί μια συμβολική έκφραση της αναγνώρισης των υπηρεσιών που αυτοί παρέχουν στον τομέα της οδικής ασφάλειας, μεριμνώντας, με υπευθυνότητα και με πνεύμα αλληλεγγύης, για τη ζωή, την υγεία και την ασφάλεια όλων μας, αλλά και διευκολύνοντας σημαντικά την καθημερινότητά μας. Οι κακοκαιρίες του φετινού χειμώνα, με όλες τις επιπτώσεις τους στην κυκλοφορία των οχημάτων, κατέδειξαν και πάλι το μέγεθος της συμβολής των τροχονόμων στην πρόληψη και αντιμετώπιση ατυχημάτων, εγκλωβισμών ή ακόμη και ταλαιπωρίας των πολιτών. Τους ευχαριστούμε και τους συγχαίρουμε για τις προσπάθειες και τις επιδόσεις τους.
 
Συγχαίρουμε όμως και τους επαγγελματίες οδηγούς, που επίσης βραβεύονται σήμερα, για την υπεύθυνη οδήγησή τους και τον σεβασμό που επέδειξαν στην ασφάλεια των συνανθρώπων τους – οδηγών, πεζών και επιβατών – παρά τις δύσκολες και κοπιαστικές συνθήκες δουλειάς τους. Η εμπειρία, η υπευθυνότητα και η συνέπειά τους αποτελεί παράδειγμα για όλους μας.
 
II.        Α. Στο Υπουργείο Εσωτερικών βασική προτεραιότητα παραμένει, και για την επόμενη τριετία, η οδική ασφάλεια, η τροχονομική αστυνόμευση και η πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων. 
            Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά. Συγκεκριμένα, κατά το επτάμηνο εφαρμογής του νέου Κώδικα (Ιούνιος-Δεκέμβριος 2007) σημειώθηκε μείωση των νεκρών κατά 104 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του έτους 2006.
Β.        Ήδη εφαρμόζεται νέο Στρατηγικό Σχέδιο για τη Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στη Χώρα μας (2006-2010). Στόχος του Σχεδίου αυτού είναι η μείωση των νεκρών από τροχαία ατυχήματα κατά 50% μέχρι το 2010, λαμβάνοντας ως μέτρο το αντίστοιχο ποσοστό των νεκρών κατά το 2000. 
Γ.         Ειδικά για το έτος 2008 έχουν τεθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών ιδίως οι ακόλουθοι στόχοι –προτεραιότητες για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων:
1.         Η εφαρμογή ολοκληρωμένου προγράμματος αστυνόμευσης του οδικού δικτύου, με στόχο την αποτροπή των παραβάσεων των κανόνων οδικής κυκλοφορίας από τους χρήστες των οδών. Για τον σκοπό αυτόν διατίθεται ήδη, σε καθημερινή βάση, ελικόπτερο για τον έλεγχο της κυκλοφορίας και της μεταφοράς εικόνας βασικών αρτηριών και κόμβων του νομού Αττικής κατά τις ώρες αιχμής.
 
2.         Η εντατικοποίηση των ελέγχων, με έμφαση στον έλεγχο της επιθετικής και επικίνδυνης οδήγησης, της οδήγησης με υπερβολική ταχύτητα, της χρήσης ζώνης ασφαλείας και προστατευτικού κράνους, καθώς και της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.
3.         Ο συνδυασμός της αστυνόμευσης με εκστρατείες ενημέρωσης-ευαισθητοποίησης των πολιτών σε θέματα οδικής ασφάλειας, με σκοπό τη βελτίωση της οδικής τους συμπεριφοράς και της πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων.
4.         Η ενημέρωση των μαθητών όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, με πραγματοποίηση διαλέξεων στα σχολεία από Αξιωματικούς της Τροχαίας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι την περασμένη σχολική χρονιά πραγματοποιήθηκαν 20.436 διαλέξεις κυκλοφοριακής αγωγής και ενημερώθηκαν σε αυτές 136.962 μαθητές, ενώ σε χιλιάδες ακόμη μαθητές δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφθούν τις εκθέσεις τροχαίας, όπου πραγματοποιούνται. 
 
Δ.         Τα αποτελέσματα των παραπάνω προσπαθειών μας είναι πλέον ορατά και αδιαμφισβήτητα και στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Ειδικότερα:
1.         Το πρώτο δίμηνο του 2008 καταγράφηκε μείωση στους δείκτες των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων πλέον των είκοσι (20) ποσοστιαίων μονάδων, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους. Σημαντικές μειώσεις παρατηρήθηκαν επίσης και στα ατυχήματα που είχαν ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό πολιτών. Αναλυτικά, τα σχετικά στατιστικά στοιχεία έχουν ως εξής: 
 
Συγκριτικός πίνακας πρώτου διμήνου 2008-2007
 
 
ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
 
ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
2008
2007
ΔΙΑΦΟΡΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
Θανατηφόρα
153
192
-39
-20,3%
Σοβαρά
190
205
-15
-7,3%
Ελαφρά
1.549
1.709
-160
-9,4%
 
 
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΑΘΟΝΤΩΝ
 
ΠΑΘΟΝΤΕΣ
2008
2007
ΔΙΑΦΟΡΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
Νεκροί
169
213
-44
-20,7%
Βαριά τραυματίες
218
260
-42
-16,2%
Ελαφρά τραυματίες
2.113
2.248
-135
-6%
 
 
2.         Σε ετήσια βάση, πως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, κατά το 2007 παρατηρήθηκε μείωση όλων των κατηγοριών ατυχημάτων και παθόντων. Ειδικότερα:
*         Μείωση του συνόλου των τροχαίων ατυχημάτων στην Επικράτεια κατά 6,6,%.
*         Μείωση του συνόλου των παθόντων από τροχαία ατυχήματα κατά 8% σε σχέση με το 2006, δηλαδή σε απόλυτους αριθμούς 1.719 παθόντες λιγότεροι.
*         Μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων σε ποσοστό 4,4%, ήτοι κατά 59 λιγότερα σε σχέση με το 2006.
*         Μείωση των νεκρών σε ποσοστό 2,9%, δηλαδή 44 λιγότεροι σε σχέση με το 2006.
 
Αναμφισβήτητα τα έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς και νέα, τα οποία δρομολογούνται και θα ολοκληρωθούν εντός αυτή ςτης πενταετίας- όπως για παράδειγμα ο Μαλιακός, η Εγνατία Οδός, ο κεντρικός άξονας Ε-65 ο οποίος συνδέει την Κεντρική Ελλάδα με την Εγνατία Οδό, η Ιονία Οδός, κ.ά.- συμβάλλουν στην περαιτέρω βελτίωση του βαθμού ασφαλείας στις οδικές μετακινήσεις και, συνεπώς, στη μείωση των ατυχημάτων.
           
V.        Ακόμη και με τη σημαντική αυτή βελτίωση των επιδόσεών μας όμως δεν μπορεί να είμαστε ικανοποιημένοι. Ο φόρος αίματος τον οποίο πληρώνουμε κάθε χρόνο για τα κάθε είδους ατυχήματα εξακολουθεί να είναι βαρύς. Πρέπει όμως να επισημάνω ότι σε σημαντικό ποσοστό -85% περίπου- τα τροχαία ατυχήματα οφείλονται σ’ εμάς τους ίδιους. Στον ανθρώπινο παράγοντα. Γι’ αυτό πρέπει να προσέξουμε περισσότερο. Να σκεφθούμε όλους όσους χάθηκαν από τέτοια ατυχήματα, εκείνους που είναι στα νοσοκομεία, εκείνους οι οποίοι έμειναν ανάπηροι από τα τροχαία. Και ας πάρουμε απόφαση κάτι: Το αυτοκίνητο, το δίκυκλο, είναι απλώς ένα μέσο μεταφοράς, είναι ένα μέσο για να διευκολύνει τη ζωή μας. Δεν έχουμε ν’ αποδείξουμε τίποτα και σε κανέναν τρέχοντας ή κάνοντας παραβάσεις. Και ας σκεφτούμε κάτι το οποίο θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό: Όταν είμαστε προσεκτικοί, όταν οδηγούμε με υπευθυνότητα και τηρώντας τον Κ.Ο.Κ., προστατεύουμε τον εαυτό μας, θωρακίζουμε την οικογένειά μας, σεβόμαστε τον συνάνθρωπό μας. Δείχνουμε, έτσι, έναν πολύ υψηλό δείκτη αλληλεγγύης, που μάλιστα δεν κοστίζει τίποτα για τον καθένα μας. Ας το σκεφτούμε αυτό και ας γίνουμε πιο προσεκτικοί. Ας σκεφτούμε τον εαυτό μας, τους οικείους μας και, κυρίως, τον συνάνθρωπό μας.
Ευχαριστώ πολύ».

Τελευταίες Αναρτήσεις