Σα 8 Φεβρουαρίου 25
ΑρχικήΔελτία Τύπου 2008Δελτία Τύπου Ιανουάριος 200801-01-2008: Τροχαία Ατυχήματα-Απολογισμός 2007

01-01-2008: Τροχαία Ατυχήματα-Απολογισμός 2007

ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
          ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ
 
 
Αθήνα, 1-1-2008
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
 
1.     Από την αναλυτική μελέτη, διαχρονικά των στοιχείων των ατυχημάτων, διαπιστώνεται ότι κατά την χειμερινή περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, όταν οι καιρικές συνθήκες είναι επιβαρυμένες με χιόνι-έντονο κρύο –παγετό, παρατηρείται ύφεση των τροχαίων ατυχημάτων δεδομένου ότι περιορίζονται οι μετακινήσεις των οχημάτων, ειδικότερα των δικύκλων, που μετέχουν σε ποσοστό 29% στο σύνολο των θανατηφόρων ατυχημάτων και μειώνονται οι ώρες παρουσίας των οχημάτων στους δρόμους .

Η παρατεταμένη σταθερά χειμωνιάτικη καλοκαιρία 2007 είχε ως συνέπεια την αύξηση των νεκρών κατά 60 το πρώτο πεντάμηνο σε σχέση με το 2006.

2.     Η αρχή εφαρμογής των νέων διατάξεων του Κ.Ο.Κ. ,που επιδιώκει μια νέα θεώρηση στην αλλαγή νοοτροπίας της οδηγικής συμπεριφοράς, έρχεται να μεγιστοποιήσει μέσα από τις κατευθυντήριες δράσεις των υπηρεσιών τροχαίας θετικά αποτελέσματα.
Κατά το επτάμηνο εφαρμογής (Ιούνιος – Δεκέμβριος 2007) σημειώθηκε μείωση των νεκρών κατά 104 (884 έναντι 988), 194 λιγότεροι βαριά και 1.048 ελαφρά σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
 
Συνολικά για το έτος 2007 η μείωση των νεκρών ανέρχεται σε 44  (1.449 έναντι 1.493   το 2006)   και         ποσοστό -2,9%,σε 244 λιγότερους βαριά (1.812 έναντι 2.056 το 2006) και ποσοστό μείωσης -11,9% και σε 1431 λιγότερους ελαφρά (16.411 έναντι 17.842 το έτος 2006) και ποσοστό μείωσης -8%, ενώ και το ετήσιο συνολικό ποσοστό μείωσης των παθόντων ανέρχεται σε     -8% και 1.719 παθόντες λιγότερους (19.672 έναντι 21.391 το 2006).
 
Όσον αφορά τα ατυχήματα συνολικά για το έτος 2007 η μείωση των θανατηφόρων ανέρχεται σε 59 ( 1.292 έναντι 1.351 το 2006)   και ποσοστό -4,4%,σε 219 λιγότερα βαριά (1.462 έναντι 1.681 το 2006) και ποσοστό μείωσης -13% και σε 748 λιγότερα ελαφρά (11.872 έναντι 12.620 το έτος 2006) και ποσοστό μείωσης -5,9%, ενώ και το ετήσιο συνολικό ποσοστό μείωσης των ατυχημάτων ανέρχεται σε -6,6% και 1.026 ατυχήματα λιγότερα (14.626 έναντι 15.652 το 2006).
 
 
3.   Το μεγαλύτερο ποσοστό ευθύνης με 85% και πάνω συμμετοχή στο ατύχημα εξακολουθεί να φέρει ο χρήστης της κυκλοφορίας (οδηγός –επιβάτης-πεζός).
 
Σημαντική μερίδα οδηγών στην χώρα μας κατά την οδήγηση φέρεται επιθετικά, αγνοώντας τους κινδύνους και τον τρόμο που προκαλεί στους τρίτους, με συμπεριφορές ανοίκειες προς τους κανόνες οδικής ασφάλειας ,όπως είναι οι χαρακτηριστικές επικίνδυνες παραβάσεις: κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, απαράδεκτα αντικανονικά προσπεράσματα, συνεχείς και άκρως επικίνδυνοι ελιγμοί και σφήνες ανάμεσα στα αυτοκίνητα, επίδειξη ικανότητας με σούζες, αλόγιστα υπερβολικές ταχύτητες ακόμη και σε κατοικημένες περιοχές.
 
Ένα δεύτερο σημαντικό στοιχείο στην οδηγική συμπεριφορά, το οποίο βιώνουμε και βλέπουμε όλοι μας, είναι το έλλειμμα της κυκλοφοριακής συνείδησης που μεταφράζεται σε έλλειψη αγωγής και παιδείας γενικότερα της κοινωνίας μας και συνδέεται με νουθεσίες και αρχές της οικογένειας, του σχολείου, ερεθισμάτων του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος και των απαραιτήτων ενεργειών όλων των αρμόδιων φορέων (υπουργείων, οργανισμών) που χαράζουν ή συνεισφέρουν στην οδική ασφάλεια.
 
4.     Ο απολογισμός της χρονιάς αυτής που φεύγει και ο προγραμματισμός της νέας που έρχεται θα γίνει σύντομα εντός των ημερών με επιμέρους και ειδικότερους στόχους για να προσαρμόσουμε με νέες προτάσεις μας τις δράσεις στον τομέα πρόληψης.
 
Με το συναρμόδιο υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών θα ακολουθήσει εντός του Ιανουαρίου συνάντηση προκειμένου γίνει η σχετική αποτίμηση της επτάμηνης εφαρμογής των νέων διατάξεων του Κ.Ο.Κ.
 
5.     Αναμφισβήτητα τα έργα υποδομής που είναι σε εξέλιξη και άλλα που δρομολογούνται και θα ολοκληρωθούν εντός πενταετίας για την σταθερή βελτίωση του βαθμού ασφαλείας στις οδικές μετακινήσεις ,όπως είναι ο Μαλιακός, η Εγνατία Οδός, ο κεντρικός άξονας Ε-65 σύνδεσης Κεντρικής Ελλάδος με την Εγνατία Οδό, η Ιονία Οδός σύνδεσης Αντίρριο-Ιωάννινα με την Εγνατία, ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου Τριπόλεως-Καλαμάτας-Σπάρτης και ο περιφερειακός Βορειοδυτικής Πελοποννήσου ασφαλώς θα προσφέρουν μόνιμη και σταθερή ασφάλεια και θα συμβάλουν στην ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων.
 
  
6.     Θέλουμε όμως τον συμπολίτη οδηγό αρωγό στην συνολική προσπάθεια που κάνουμε για την μείωση των ατυχημάτων.
 
Επιθυμούμε να αναλογισθεί την ευθύνη ,ειδικότερα την ηθική, που φέρει αφαιρώντας με την άκριτη συμπεριφορά του και ανευθυνότητα την ζωή τρίτων.
Ζητούμε και επιδιώκουμε να ενστερνισθεί την ευθύνη που του αναλογεί, να αλλάξει αντίληψη , στάση και νοοτροπία, γιατί μέσα από τη δική του προσωπική συμμετοχική αναθεώρηση και τον καθημερινό προβληματισμό του θα προκύψει το καλύτερο για όλους μας.
  
Οι όποιες προσπάθειες των υπηρεσιών τροχαίας μόνο με τη συμβολή του θα είναι περισσότερο αποτελεσματικές .
    

Τελευταίες Αναρτήσεις